Tuesday 12 March 2019

PENJAWAT AWAM DI ZAMAN NAJIB BAGAIKAN ANAK EMAS .


Penjawat awam kerja punya la mudah , tak seteruk swasta . Masuk punch card buat kerja sampai kul 10 teragak nak mengeteh boleh keluar macam tu je kau try buat kat swasta tengok mampus kena maki dengan boss .

Masuk pukul 9 keluar pukul 1 . Rehat 1 jam . Masuk lambat ada company potong gaji . Masuk kena sharp . Penjawat awam kau masuk lebih 20 minit dari masa rehat kau pun tak ada sapa nak sound .

Itu pun tak reti besyukur masih dok komplen zaman najib zalim . Ini jilaker Ini aku nak cerita apa yang zaman najib bagi pada penjawat awam ,

PENJAWAT AWAM YANG UNDI PH MEH SINI AKU NAK BAGI TAHU ,

Korang semua nak tahu zaman najib jadi PM la gaji , pangkat , pesara kerajaan semua dapat imbuhan lumayan dari kerajaan BN .

Zaman najib la pelaksanaan kenaikan pangkat “time-based” berasaskan kecemerlangan dipendekkan dari 13 tahun kepada 10 tahun  .

Pada zaman najib la wujudnya gred lapisan kenaikan pangkat baru , iaitu Gred DG56 untuk pegawai perkhidmatan pendidikan, yang berada lebih 5 tahun di Gred 54 dan memberikan perkhidmatan cemerlang .

Pada zaman najib la kerajaan BN bersetuju memberikan 1% kenaikan kadar pencen secara sekali bayar .

Sebelum PRU 14 semua kebaikan yang aku tulis tu tak ada erti nya buat korang kerana bagi korang jatuhkan najib lagi bagus kan dan lebih penting

Sebab tu korang kufur nikmat .

Now PM KESAYANGAN KAU CAKAP gaji korang terlalu tinggi dan perlu di kurang kan agar kos sara hidup tidak meningkat . Kau setuju tak?

Dan korang akan pindah kan ke sektor swasta . Apa macam macam larat minum air kencing lagi tak ?

Meh jawab jujur penjawat awam yang vote PH .

Mengapa aku letak gambar najib kerana aku nak kau tenung muka ni lah yang kau maki , kau hina , kau kutuk , kau perli dulu . Dan muka ni juga lah yang menaikan gaji korang dulu .

Balasan kau pada dia , kau jatuhkan orang yang menaikan tangga gaji kau . Gigit balik tangan yang memberi . Anjing pun tahu diam bila dah dapat makan dan tulang . Kau yang dapat segala kemewhan di bawah pemeritahan najib kau masih boleh kata najib zalim . Maknanya kau lagi hina dari anjing . Ini khusus untuk penjawat awam yg vote PH .

Now mungkin kau atau kawan2 kau atau sedara kau atau adik beradik kau akan buang atau di pindahkan ke sektor swasta akibat kebodohan kau memilih pemimpin yang memang anti dan tak suka kenaikan gaji .

Are you happy now ?

Sekian Mohd Izwan Abu Bakar

No comments:

Post a Comment