Sunday 30 April 2017

HADI DAN MUSUH ISLAM

Mukhtamar Agung PAS memberi isyarat jelas bahawa parti itu meletakkan Pakatan Harapan yang diketuai DAP sebagai musuh utama pada PRU Ke 14.

Penegasan Presidennya, Hadi Awang yang menyifatkan DAP dan sekutunya sebagai ancaman kepada Islam, cukup keras. Ucapan perasmian beliau kelmarin juga hampir sama nadanya - menyerang balas Pakatan Harapan. 

Kelantangan Hadi itu dilihat sebagai semboyan perang buat ahli-ahli dan para penyokong menjelang PRU-14 nanti.

Lebih-lebih lagi Hadi baru sahaja dipilih semula sebagai Presiden PAS (menang tanpa bertanding) dan mencapai kemenang moral selepas pembentangan RUU 335 di Dewan Rakyat baru-baru ini.

Bukan sahaja DAP, PAN dan PPBM yang diisytiharkan musuh, Dewan Ulama dan Dewan Pemuda turut meluluskan usul menamatkan hubungan dengan PKR.

Muktamar itu juga menyaksikan para perwakilan PAS membidas kerajaan DAP Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng dan MB Selangor, Mohamed Azmin Ali.

Perkembangan terbaharu ini petanda buruk buat Pakatan Harapan. Segala penghinaan, permusuhan dan pengkhianatan oleh Pakatan Harapan diketuai pemimpin de facto DAP, Lim Kit Siang terhadap PAS ditentang habis-habisan, yang akan mencapai kemuncaknya pada PRU-14. Jangan diambil mudah Hadi dan PAS, senyuman boleh bertukar amukan.

No comments:

Post a Comment