Sunday 7 July 2019

MENTERI DAN TIMBALAN MENTERI PH YANG SEPATUTNYA TEWAS JIKA UMNO PAS BERGABUNG PADA PRU KE 14


Kalau rakyat masih mahu mengangkat Menteri-menteri yang sering menguris hati rakyat ini sebagai Menteri, kalian sambutlah perlawaan Mahathir untuk menyertai PPBM.  Tapi sedarlah,  kalau bersandarkan situasi paling teruk sokongan rakyat terhadap BN pada 9hb Mei, 2018 pun, sekiranya gabungan jumlah undi yang diperolehi oleh gabungan BN dan PAS ketika itu akan menyebabkan 12 orang Menteri dan Timbalan Menteri PH berkenaan tewas pada PRU ke 14.

Berdasarkan jumlah undi setiap calon-calon parlimen berkenaan yang perolehi, mereka sepatutnya kalah dengan jumlah undi yang dinyatakan (di bawah) jika BN dan PAS bergabung ketika itu.

Ini tidak termasuk kawasan calon-calon PH yang dimemenangi tipis. Kemenangan mereka ini hanya kerana rakyat telah terpengaruh dengan penipuan melalui fitnah serta janji-janji manis yang mereka gagal ditunaikan selepas itu. Ini bukan kerana mereka hebat tetapi kerana mereka menipu demi untuk berkuasa. Di mana ia mengecewakan majoriti rakyat.

Cuba bayangkan berapa banyak kerusi yang kita mampu perolehi apabila BN bergabung dengan PAS setelah rakyat kecewa kerana ditipu.




No comments:

Post a Comment