Tuesday 10 December 2019

KEBEBASAN HAK UNTUK BERSUARA SEBAGAI AMALAN DEMOKRASI SUDAH TERKUBUR DI BAWAH KERAJAAN PAKATAN HARAPAN

Saudara saudari sekelian rakyat Malaysia,

Saya akan hadir ke Mahkamah Majistret Jalan Duta esok 11/12/2019 jam 9.30 pagi atas permohonan pihak Polis untuk mengenakan Bon sebanyak RM 20,000 supaya saya menutup mulut daripada mengkritik Pakatan Harapan dan berhenti membuat posting tegur kerajaan yang mereka sifatkan sebagai "menghasut". Kes ni tak macam kes lain. Kita kena bantah undang-undang rimba yang menyekat kebebasan bersuara dan hak menggunakan media sosial menggunakan bon RM20,000 yang akan lupus jika saya teruskan membuat kenyataan dan posting. Mahathir tahu kita tidak takut didakwa, itu sebab mereka guna "ISA" ala baru ini untuk tutup mulut kita.

Mahathir rampas duit UMNO, beku akaun UMNO dan sekat sumber kewangan UMNO.  Setelah dia buat kita susah dan mengikat tangan kita, dia ajak kita bertarung dengan mengeluarkan parang panjangnya.  Dia siksa kita pula dengan mendenda kita RM20,000 setiap kali kita menyatakan kebenaran atau mengkritiknya. Inilah ahli politik paling bacul saya pernah jumpa.  Takde telur nak berhadapan dengan pengkritiknya.  Jika anda tidak bersetuju dengan undang-undang zalim Mahathir ini, ayuh hadir beramai-ramai bersama saya esok. Peguam saya akan memfailkan bantahan terhadap tindakan tidak demokratik ini. Sesiapa yg berakal patut bantah undang-undang rimba ini.

Dato' Lokman Noor bin Adam
Pengerusi
Sekretariat Suara Rakyat

No comments:

Post a Comment