Wednesday 27 June 2018

RAKYAT MENUNTUT PEMBUNUHAN ALLAHYARHAM ABDUL JALIL IBRAHIM SEMASA ZAMAN DR M WAJIB DIBUKA SEMULA


CIA telah mendedahkan tentang penglibatan Dr. Mahathir dalam jenayah kleptokrasi menerusi dokumen enam halaman yang dinyah klasifikasikan pada Januari 2017 melibatkan penyaluran berbilion ringgit daripada anak syarikat BBMB iaitu BMF (skandal BMF), bank yang telah dilupuskan oleh Mahathir, kepada spekulator hartanah Hong Kong, Carrian Group.

Jenayah kleptokrasi tersebut telah membunuh Pembantu Pengurus Besar BBMB, Abdul Jalil Ibrahim yang sebelum dibunuh, tidak sempat menghabiskan surat yang ditulis kepada isterinya yang memaklumkan tentang gangguan ‘orang atasan’ terhadapnya.



Memandangkan kes pembunuhan Altantuya Shiiribu hendak dibuka semula setelah kegagalan besar mencari bukti 1MDB, SRC dan RM2.6 bilion, elok benarlah sekiranya kes pembunuhan Allahyarham Abdul Jalil Ibrahim juga dibuka sama.

Lagipun, Dr. Mahathir dan Tengku Razaleigh Hamzah yang merupakan dua watak yang wujud dalam kes tersebut, masih hidup lagi.

Seperti Altantuya Shiiribu, Abdul Jalil Ibrahim dan waris serta ahli keluarganya juga perlukan pembelaan. Rakyat Malaysia secara keseluruhannya juga berhak tahu perkara sebenar.

4 Comments
Sort by 
Add a comment...

 
Amat setuju di Bongkar kepada rakyat dan waris Almarhun juga berhak dapat pembelaan dan keadilan. Ikut Rule of Law
Like · Reply · 2 · 1h
 
Wahai keluarga Allahyarham Abdul Jalil Ibrahim dan waris, tuntutlah pembelaan. Kes pembunuhan Allahyarham Abdul Jalil Ibrahim wajib dibongkar.
Like · Reply · 2 · 1h
 
Sekiranya ingin negara yang bersih.. siasat semua penyelewangan yang telah berlaku baik baru atau yang lama..
Like · Reply · 48m
  
Memandangkan pembunuhan ini ada kaitan dengan skandal BMF, maka adalah wajar ia dibuka semula seperti kes Atantuya Shiirbu. Mengapa ia perlu menjadi pembongkaran terpilih?
Like · Reply · 25m · Edited


  

No comments:

Post a Comment