Tuesday 8 January 2019

KIT SIANG JANGAN SIBUK, DAP SEBENARNYA PARTI YANG TIDAK BERMARUAH


8 JAN: Ahli Parlimen Iskandar Puteri, Lim Kit Siang, tidak perlu sibuk membuat provokasi dan andaian terhadap pencalonan UMNO pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Cameron Highlands.
Kit Siang tidak perlu sibuk membuat provokasi dan sebenarnya yang tiada maruah ialah parti DAP itu sendiri.
“Buktinya? DAP sanggup gadai maruah tak guna logo roket sewaktu pilihan raya Ke 14 semata-mata untuk mengalahkan Barisan Nasional (BN).
Parti itu juga sanggup gadai maruah dan memohon serta meminta MIC meninggalkan BN jika masih bermaruah.
Beliau tidak perlu sibuk membuat provokasi dan sebenarnya yang tiada maruah ialah parti DAP itu sendiri.
“Buktinya? DAP sanggup gadai maruah tak guna logo roket sewaktu pilihanraya (Pilihan Raya Umum Ke-14) semata-mata untuk mengalahkan Barisan Nasional (BN).
Parti itu juga sanggup gadai maruah dan memilih musuh utama mereka dulu iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri semata-mata untuk berkuasa. Ini diakui sendiri oleh Tun Dr Mahathir.
Ini mengulas kepada kenyataan veteran DAP itu yang membuat andaian bahawa UMNO akan meletakkan calon di Cameron Highlands serta meminta MIC meninggalkan BN jika masih bermaruah.
DAP sanggup berbuat apa saja demi kuasa, malah Dr Mahathir sudah mengakui bahawa DAP yang menentukan siapa pemimpin serta siapa akan pegang jawatan selepas berjaya ambil alih kerajaan.
Kit Siang sebenarnya takut UMNO bertanding di Cameron Highlands, sebab itu dia sengaja cetus provokasi sepanjang kempennya bersama calon DAP.
Beliau sendiri mengaku bahawa sepanjang 60 tahun lalu UMNO tidak pernah bertanding kerusi Cameron Highlands. Justeru, dia risau kalau keadaan kali ini dia akan berhadapan dengan calon dari UMNO.
Akhir sekali kami berpandangan, apa yang kami pasti adalah dari parti mana sekali pun calon, mereka akan tetap kekalkan mempunyai semangat BN dalam kalangan semua parti komponen.

No comments:

Post a Comment