Wednesday 26 July 2017

MAHATHIR GUNAKAN CINA UNTUK HANCURKAN MELAYU, KIT SIANG GUNAKAN MAHATHIR UNTUK HANCURKAN MELAYU.

Dengan itu perancangan Ali Baba antara Mahathir dan kaum Cina adalah juga dalam keadaan menang-menang. Mahathir mahu Najib dijatuhkan dan untuk itu direalisasikan Umno dan Barisan Nasional harus dimusnahkan. Kaum Cina mahu kerajaan pimpinan DAP berkuasa dan untuk itu direalisasikan Umno dan Barisan Nasional harus dimusnahkan. Oleh itu kedua-duanya memerlukan  Umno dan Barisan Nasional dimusnahkan, tetapi atas sebab yang berlainan dan kepentingan peribadi masing-masing.

Portal berita pro-pembangkang terus merujuk Superman Hew Kuan Yau sebagai seorang bekas ahli DAP ’. Mereka mahu kita percaya bahawa DAP tidak lagi mengiktiraf apa yang Hew telah lakukan dan kata. Itu samalah dengan mengatakan g Ibrahim Ali ialah seoran bekas ahli Umno’.
Ibrahim Ali mungkin tidak lagi memegang kad keahlian Umno tetapi itu tidak bermakna perjuanganya telah bertukar. Tanya Ibrahim Ali apakah pendiriannya sekarang dan dia akan jawab pendirianya masih lagi Ketuanan Melayu’. Dan dia meninggalkan Umno untuk menubuhkan Perkasa sebab Umno tidak cukup ‘tegarbagi jiwanya dan juga kerana Umno terlalu bertolak ansurkepada bukan Melayu (seperti masih lagi membenarkan SJKC dan pembinaan dan pengoperasian gereja). Itulah mengapa dia perlu berhijrah ke platform yang baru yang lebih mencabar.
Kemudian tanya Tun Dr Mahathir Mohamad sama ada dia setuju atau sokong apakan pendirian Ibrahim Ali dan orang tua itu tidak berani kata tidak, malah sekiranya  tidak dia akan terus kata ya. Adalah serupa seperti bertanya dengan Anwar Ibrahim sama ada dia sokong Hudud dan dia akan jawab: sebagai seorang Muslim dia tidak boleh menentang Hudud tetapi masa belum lagi bersedia untuk laksanakan  Hudud. Bukan Muslim perlu didik dahulu tentang Hudud dan hanya setelah sedia untuk terima bentuk undang-undang Syariah ini barulah ia boleh dilaksanakan.

Bersatu dalam kebencian dan bukan dalam kasih sayang dan ketig-tiganya tidak mempercayai antara satu sama lain.
Masalah bukan Melayu tidak dapat melihat ini. Mereka hidup dalam penafian dan suka untuk melihat dan mendengar apa mereka suka lihat dan dengar. Mereka tidak boleh melihat dan mendengar kebenaran. Dengan itu adalah mudah untuk berbohong bukan Melayu. Mereka akan telan segala yang anda lempar kepada mereka; mata pancing, tali pancing dan batu pemberat joran memancing. Oleh yang demikian Melayu lebih bijak sebab mereka boleh beri tahu perbezaan antara lembu dan kuda.
Bukan Melayu, terutama kaum Cina, menilai Mahathir berdasarkan apa dia kata hari ini. Mereka tidak langsung menilai Mahathir tentang apa dia buat, hanya apa dia kata.  Dan mereka medapati kebahgian dalam kejahilan mereka. Untuk satu kaum yang bercakap besar atas 5,000 tahun tamadun yang kita jangkakan lebih bijak daripada itu. Nyata kaum Cina tidak begitu bijak sebagaimana mereka pura-pura tunjukkan. 
Anda perlu nilaikan sesaorang bukan berdasarkan atas apa dia kata tetapi juga apa yang dia buat. Dan anda tidak boleh berdasarkannya dia atas hanya hari ini tetapi atas trek rekod yang panjang. Orang, sebagai contoh Mahathir, akan kata apa saja  (atau malah buat apa saja) hanya untuk pengaruh anda dia seorang yang sudah berubah. Tetapi sudahkah dia betul-betul berubah? Anda perlu mengkaji trek rekodnya untuk menentukannya.
Katakanlah seorang telah ditangkap mencuri dan sekarang di hadapan hakim menunggu hukuman. Untuk meringankan hukuman dia akan kata dia lakukan jenayah itu dalam satu ketika yang lemah dan sekarang dan sekarang insaf atas perbuatannya. Dia sekarang insaf kesilapannya dan sekira dibebaskan akan berbuat baik dan berjanji tidak akan mengulanginya.
Hakim kemudian melihat kepada trek rekod tertuduh dan melihat bahawa ini bukanlah pertama kali dia mengadap di hadapan seorang hakim. Hakikatnya, inilah kali ke sepuloh kase dilakukan. Oleh itu bolehkah hakim mempercayai cerita ini tentang keinsafan, satu ketika yang lemah, akan berbuat baik, dll? Orang ini ialah seorang pencuri yang sudah menjadi tabiat dan sekiranya anda membebaskanya dia akan keluar dan terus mencuri. Oleh itu adalah lebih baik dia dihukum dengan hukuman yang maxima yang dibenarkan di bawah undng-undang.
Hanya seorang dungu akan mempercyai itu, malah walau pun ia merupakan kesalahan yang ke sepuloh, tertuduh telah berubah, dia insaf atas tindakannya dan tidak akan melakukannya lagi, macam dia kata. Trek rekod dia tidak menyokong apa dia kata. Oleh itu apa dia kata hari ini harus ditolak sebagai pembohongan.
Mahathir menggunakan kaum Cina untuk menyingkir Najib: di mana pada 2013 Mahathir kata Najib terlalu memberi muka kepada kaum Cina.
Ini adalah apa yang dilaporkan oleh Malaysiakini :
A veteran human rights activist has described the appointment of Dr Mahathir Mohamad as chairperson of Pakatan Harapan, or in the former premier’s own words – “top dog” of the coalition – as the biggest betrayal of the reformasi movement. Kua Kia Soong said it was bad enough when Harapan made an alliance with the “unrepentant former autocrat”.
“Well, now that Mahathir has been made the chairperson of the coalition, Harapan will have to answer for all his scandals. Harapan must be prepared for more than the RM30 billion forex (foreign exchange) losses incurred during Mahathir’s term.”
“He is not sorry for the white terror of Operasi Lalang, for the political conspiracy against Anwar and saying on record that the latter is morally unfit to be PM because he is a womaniser and sodomiser, for squandering more than RM100 billion in the financial scandals during his term in office through crony capitalism and bailing out failed businessmen including his son…
Kua tahu bahawa Mahathir dan kaum Cina hanya saling menggunakan antara mereka dalam satu perikatan yang tidak suchi untuk menjatuhkan Umno and Barisan Nasional di atas sebab yang berlainan.
Kua Kia Soong bukanlah hanya seorang ahli DAP atau bekas ahli DAP yang merasai cara ini (terdapat banyak lagi ). Inilah orang DAP atau bekas DAP siapa boleh melihat bahawa Mahathir tidak berubah walau pun sedikit dan masih lagi sama sejak 1960an. Mereka juga boleh lihat bahawa Mahathir menggunakan Pakatan Harapan, DAP, dan kaum Cina cuba untuk menjatuhkan Perdana Menteri Najib Tun Razak. Dan mereka boleh lihat bahawa Mahathir sedia memusnahkan UMNO dan Barisan Nasional skiranya itu apa yang boleh menjatuhkan Najib.
Kua Kia Soong dan semua mereka yang lain dalam DAP dan/atau bekas DAP boleh juga lihat bahawa DAP dan Pakatan Harapan hidup di bawah khayalan bahawa mereka menggunakan Mahathir untuk menjatuhkan UMNO dan Barisan Nasional. Mereka tahu bahawa Mahathir mahu menjatuhkan UMNO dan Barisan Nasional supaya itu dia boleh jatuhkan Najib. Oleh itu mereka sangat gumbira berkerjasama dengan Mahathir mencapai ini malah mungkin macam mana buruknya Mahathir.
Ini serupa seperti Amerika Syarikat (AS) mewujudkan Taliban untuk digunakan untuk menentang Russia, mengetahui bahawa setelah Russians diusir keluar dari Afghanistan, Taliban akan menjadi masalah yang lebih besar daripada Russia. Tetapi itu satu raksasa akan datang dan AS akan bimbang raksasa akan datang dalam masa hadapan (Orang Putih bodoh). Masalah segera ialah mewujudkan raksasa ini untuk menghapuskan musoh bersama. (Ya, CIA dengan bantuan Pakistan mewujudkan Taliban).
Kedua-dua Mahathir dan Kit Siang mahu UMNO dan Barisan Nasional dimusnahkan tetapi untuk sebab yang berbeza dan kepentingan individu.
Oleh itu, persoalannya ialah: adakah Mahathir menggunakan kaum Cina atau adakah kaum Cina menggunakan Mahathir? Itu serupa dengan bertanya: adakah pelacur menggunakan pelanggan atau adakah pelanggan menggunakan pelacur? Kedua-duanya menggunaka antara mereka. Satu mahu wang dan yang satu mahu sex.  Oleh itu kedua-duanya bermanfaat dengan bersama atas katil. Itu apa yang dipanggil keadaan menang-menang atau ‘win-win situstsion’. Dan itulah bagaimana peraturan Ali Baba dilaksanakan. Seorang bayar untuk menikmati sex dan seorang lagi menikmati bayarannya dan tidak semestinya menikmati sex. Sebab itulah mereka mempunyai sebab yang berbeza dan untuk kepentingan diri masing-masing. Dan inilah apa yang membuat Pakatan Harapan satu Pakatan Ali Baba — ia semua tentang menikmati sex dan wang dan bukannya tentang kasih sayang antara mereka.
Oleh itu peraturan Ali Baba di antara Mahathir dan kaum Cina juga merupakan keadaan menang-menang. Mahathir mahu Najib dijatuhkan dan untuk itu berlaku  UMNO dan Barisan Nasional harus dimusnahkan. Kaum Cina mahu kerajaan dipimpin DAP berkuasa dan untuk itu berlaku UMNO dan Barisan Nasional harus dimusnahkan. Oleh itu kedua-duanya memerlukan UMNO dan Barisan Nasional dimusnahkan, tetapi untuk sebab yang berbeza dan demi kepentingan peribadi kelumpuk minoriti dan bukannya kepentingan kelumpuk majoriti rakyat Malaysia.
Oleh itu, dalam pilihan raya umum akan datang, orang Melayu ketika pergi ke pusat mengundi dengan satu persoalan di minda mereka. Adakah mereka mahu kerajaan pimpinan DAP, sebuah parti perkauman yang hanya memperjuangkan kaum Cina untuk mengambil alih daripada kerajaan pimpinan UMNO, sebuah parti Melayu yang mengamalkan perkongsian kuasa dengan lain-lain kaum? Dan dengan persoalan di minda mereka, mereka harus dengan sewajarnya mengundi untuk kepentingan semua kaum di negara ini. Dan inilah mesej yang kita perlu gendang ke dalam minda Bangsa Melayu sehingga Hari Mengundi di mana PRU ke 14 merupakan pilihan raya antara Bangsa Melayu melawan Cina dan selain penyamaran DAP untuk menyembunyikan fakta tentang mereka adalah rasis memperjuangkan kaum Cina untuk mengambil alih negara ini dari kerajaan berbilang kaum.

Tema PRU ke 14 Melayu lawan Cina.




No comments:

Post a Comment