Thursday 27 July 2017

PAKATAN ALI BABA MELUKAI HATI KIT SIANG

Oleh itu mengapa Kit Siang amat marah? Hari ini, Superman Hew mengesahkan apa yang Kit Siang menafikan semalam. Dan inilah masalahnya dengan Kit Siang. Dia suka menafikan dan memberi terlalu banyak kenyataan yang membuatkan perkara lebih teruk lagi. Kit Siang harus belajar untuk kurang bercakap. Dia dengan megahnya memberitahu kita bahawa di telah bercakap 10 juta perkataan sejak kerjaya politiknya bermula melebihi 50 tahun yang lalu. Tetapi semua itu mengambil hanya sepuluh perkataan salah dalam 10 juta akan  merosakan semua. Dan hari ini Superman Hew telah dalam inti sarinya telah memanggil Kit Siang seorang pembohongTak malu ke Kit Siang?

Lim Kit Siang ingat dia bijak. Kit Siang mahu buat apa yang Melayu kata baling batu sorok tangan’. Dia mahukan kuasa disebalik tahkta tetapi tidak mahu dilihat duduk di atas tahkta. Kit Siang tidak perlu dilihat mengetuai Pakatan Harapan sebab sekiranya mereka menang pilihan raya akan datang itu bermakna DAP akan mempunyai 55 daripada 125 kerusi. Dan dengan 55 kerusi untuk DAP dan 60 dikongsi dengan tiga parti yang lain, itu bermakna DAP ialah kingmaker dan akan mempunyai kuasa.
Pakatan Harapan tidak akan dipanggil Pakatan Harapan pimpinan- DAP dengan tidak ada sebab. Ini sebab DAP yang memutuskan untuk membubarkan Pakatan Rakyat pada Jun 2015 dan mengumumkan kepada dunia bahawa “Pakatan Rakyat tidak lagi wujud”. Ini sebab DAP yang mengumumkan kepada dunia pada September 2015 bahawa Pakatan Harapan ditubuhkan menggantikan Pakatan Rakyat dan PAS tidak lagi sebahagian daripada gabungan pembangkang. Ini sebab DAP yang mengumumkan kepada dunia bahawa PAN merupakan parti Islam yang baru dalam gabungan pembangkang.
Kit Siang sedang cuba memberi gambaran bahawa Melayu dan bukannya Cina yang berkuasa dalam Pakatan Harapan.
Sebelum itu DAP yang membidas D.Y.M.M Sultan Selangor dan menuduh Baginda mencabuli Perlembagaan (Perlembagaan mana?) dengan mencampuri politik apabila Baginda tidak memberi pekenan cadangan DAP bahawa Dr Wan Azizah Wan Ismail menggantikan Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.
DAP juga yang mimbidas President PAS, Abdul Hadi Awang, kerana membawa usul persendirian pindaan undang-undang Sharyiah yang dikenali RUU355 di Parlimen dan mengatakan ia sebenarnya penyamaran undang-undang Hudud dan menuduh bahawa niat mereka (PAS) untuk membuat bukan-Muslim tertakluk kepada undang-undang Islam. Hakikatnya, PKR dan PAN tidak berani berkata sepatah pun sebab mereka tahu bahawa Kit Siang telah berbohong dan bahawa undang-undang Shayriah bukanlah undang-undang Hudud dan sudah lama diamalkan di negara ini sebelum British serta datuk, nenek, moyang Kit Siang datang ke Malaya. Oleh itu Kit Siang haruslah sedar janganlah jadi seperti cerita, ‘The Arab and the camel’ atau cerita ‘Belanda dapat tanah’.
DAP bidas D.Y.M.M Sultan Selangor kerana tidak bersetuju atas pilihan DAP untuk Dr Wan Azizah sebagai Menteri Besar.
Lihat ke belakang empat tahun yang lalu sejak langkah untuk menyingkirkan Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim pertama kali dirancang dan boleh lihat Lim Kit Siang dan DAP telah banyak bercakap dan telah membuat semua pengumuman. Banyak daripada masa, PKR dan PAN hanya berdiam diri dan tidak berkata apa-apa sebab mereka tahu bahawa untuk bersetuju dengan Kit Siang serupa ibarat membunuh diri dan tidak bersetuju akan sama membunuh diri. Oleh itu mereka hanya menutup mulut dan membiarkan Kit Siang dan DAP bercakap. Jelas di sini bahawa Melayu dalam Pakatan Harapan ialah mereka-mereka yang dungu, berjiwa hamba serta taat setia yang tidak bertempat, yang diperalatkan untuk menghancurkan Bangsa Melayu demi  kepentingan peribadi masing-masing.
Kit Siang tahu bahawa dia telah menjadi melampau dan dakwaan bahawa Pakatan Harapan merupakan Pakatan Harapan pimpinan DAP adalah fakta sebab Kit Siang dan DAP yang merancang, membuat keputusan, bercakap dan membuat pengumuman.  Dengan itu sekarang, dia dan DAP terpaksa merendahkan peranan mereka dan supaya tidak begitu ketara bahawa dia dan DAP ialah kuasa sebenar dalam Pakatan Harapan.
Kit Siang telah cuba membuat ia kelihatan seperti Pakatan Harapan ialah Melayu dan sebaliknya ia kelihatan sebagai Ali Baba.
Dan itulah mengapa dalam barisan kepimpinan Pakatan Harapan yang baru lalu Kit Siang membuat penyamaran (camouflage) peranannya supaya kelihatan seperti Melayu dan bukanya Cina menjalankan gabungan pembangkang itu. Dan dia cuba menipu rakyat Malaysia dengan sengaja membuat tidak jelas atau samar-samar tentang siapakah daripada tiga pemimpin merupakan pemimpin sebenar atau sama ada Pakatan Harapan di ketuai oleh tiga orang pada satu masa yang sama. Oleh itu siapakah dikalangan tiga Melayu itu — Pengerusi, Presiden and the Ketua Umum — sebagai ketua? Nampknya ketiga-tiga pemimpin Melayu yang dungu serta berjiwa hamba ini masih tidak nampak akibatnya, kerana terlalu kemaruk kuasa hingga tidak sedar yang mereka sedang cuba dipermain-mainkan oleh seorang Cina. Percayalah ketiga-tiga Melayu ini tidak akan ke mana. Seandainya Pakatan Harapan memenang pilihan raya akan datang, yang menjadi Perdana Menteri ialah Lim Kit Siang bukan tiga orang Melayu itu. Sesiapa boleh bertaruh kah?
Tetapi langkah ‘pintar’ Kit Siang itu malah terus mengeliruka dan memakan diri sebab  disebalik dikenali sebagai Pakatan Harapan pimpinan DAP sekarang dikenali dengan  Pakatan Ali Baba. Dan ini telah melukai hati Kit Siang, seperti yang anda boleh lihat video di bawah.
Tetapi kemudian Pakatan Ali Baba ini telah disahkan oleh Superman Hew Kuan Yau. Dengan itu mengapa Kit Siang merasa kecewa? Ini apa yang Superman Hew kata:































uperman Hew dedahkan bahawa Mahathir ialah senjata sulit DAP dan sebagai alat menggunakan UMNO untuk bunuh UMNO.
Oleh itu mengapa Kit Siang amat marah? Hari ini ,Superman Hew sahkan apa yang  Kit Siang nafikan semalam. Dan inilah masalahnya dengan Kit Siang. Dia suka menafikan dan membuat terlalu banyak kenyataan yang hanya membuat perkara lebih teruk.  Kit Siang harus belajar kurang bercakap. Dia dengan megah beritahu bahawa dia telah bercakap 10 juta perkataan sejak kerjayanya bermula 50 tahun yang lalu.Tetapi semua Tetapi semua itu dengan sepuloh perkataan yang salah dalam 10 juta perkataan itu akan merosakkan semua. Dan hari dalam inti sarinya Superman Hew telah panggil Kit Siang seorang pembohongTak malu ke Kit Siang?


No comments:

Post a Comment