Wednesday 2 August 2017

KIT SIANG BERMAIN TERUS KE DALAM PERANGKAP NAJIB

Apakah yang dilakukan oleh Mahathir, Kit Siang, DAP dan Pakatan Harapan adalah yang mana Najib mahu mereka lakukan? Mereka melakukan segala apa yang Najib mahu, malah lebih dari itu. Jadi kenapa Najib harus panik? Sebaliknya Kit Siang sepatutnya panik . Dan sememangnya dia panik. Semua yang dilakukan Najib ialah memberikan senjata kepada Kit Siang dan Kit Siang mula menembak semua orang di dalam bilik itu, serta dirinya sendiri. Jadi kenapa Najib perlu panik apabila Kit Siang yang melakukan apa yang Najib mahu?

Banyak orang datang dan bertanya kepada saya sama ada saya masih boleh meneruskan perjuangan saya selepas mereka mendengar berita bahawa saya kecewa. Saya jamin tidak mudah bagi Lim Kit Siang jatuh, kata Lim Kit Siang, sebagai tindak balas kepada soalan mengenai beliau yang begitu kecewa akhir-akhir ini.
Tan Sri Mohamed Yaacob juga berkata perkara yang sama sebelum Kelantan jatuh ke tangan PAS pada tahun 1990 apabila beliau menolak nasihat Tun Daim Zainuddin untuk berundur dan memberi laluan kepada orang muda untuk memimpin Umno Kelantan. Pada tahun 1999, Tan Sri Wan Mokhtar Wan Ahmad juga diberitahu bahawa Terengganu mungkin akan jatuh ke tangan pembangkang kerana setelah 25 tahun sebagai Menteri Besar Terengganu rakyat akan bosan dengannya dan dia juga mengatakan tidak mudah baginya untuk kalah.
Ya, Kit Siang akan bersama dengan barisan veteran yang lain yang mengatakan tidak mudah untuk mereka jatuh dan kemudian kalah dan menjadi sejarah bagaimana cara mereka kalah. Dan, dalam hatinya, Kit Siang tahu ini dan dia sangat risau bahawa dia melihat seperti ‘matahari terbenam’ dalam kerjaya politiknya. Dan apabila akar umbi DAP bangun dari tidur waktu pagi selepas Hari Pilihanraya Umum Ke-14 dan menyedari bahawa Kit Siang membuat kesilapan strategik terbesar dalam kerjaya politiknya dengan meletakkan nasib DAP kepada Tun Dr Mahathir Mohamad, orang Cina akan membuangnya lebih cepat daripada anda boleh katakan, “Selamat Jalan Kucing Tua!”.
Kit Siang telah kehilangan plot dan melalut dan mengarut kerana dia berada dalam keadaan panik.
Sebenarnya Kit Siang mula panik pada 4 Disember 2016 apabila Perdana Menteri Najib Tun Razak mendedahkan bahawa pilihan raya akan datang adalah pertandingan antara Barisan Nasional yang diketuai oleh Umno dan Pakatan Harapan yang diketuai oleh DAP. Itulah saatnya Kit Siang menelefon Mahathir dan mencadangkan perjanjian. Dan beliau juga menjemput Mahathir ke konvensyen DAP pada hari berikutnya selepas mengumumkan sebelumnya bahawa Mahathir tidak dijemput. Kit Siang perlu menyangkal setiap dakwaan  Najib dengan menunjukkan wajah Melayu di konvensyen DAP. Tetapi angka keempat, yang bermaksud ‘mati’, bukan angka yang baik untuk orang Cina dan keputusan pada 4hb Disember, sejak itu, membawa kepada feng shui yang amat malang kepada Kit Siang dan DAP. Orang Cina tidak pernah ‘merasmikan’ masa depan mereka pada ‘hari kematian’ dan, ironinya, ini adalah apa yang dilakukan oleh Kit Siang.

Kit Siang berada dalam keadaan panik. Tetapi dia mahu menjadikannya kelihatan seperti dia dalam keadaan tenang ketika itu sementara Perdana Menteri Najib Tun Razak yang kelihatan berada dalam keadaan panik. Kit Siang bukan sahaja hidup dalam penafian tetapi dia berharap dapat meyakinkan penyokong DAP dan Pakatan Harapan dan membuat mereka percaya bahawa dia ‘mengawal bola sepanjang jalan ke gawang gol’. Pada hakikatnya, Kit Siang kehilangan kawalan bola pada hari dia jatuh ke dalam perangkap Najib dan menyerahkan nasibnya kepada Mahathir. Sekarang Kit Siang menyedari bahawa apa yang telah berlaku dalam tempoh dua tahun lepas adalah sebahagian daripada rancangan Najib dan dia berjalan terus ke dalam ‘pasir jerlus’ dan semakin banyak dia bergelut semakin dia tenggelam.
Ini adalah apa yang Kit Siang katakan di Skudai pada Jumaat malam:
Salah satu topik paling hangat di negara ini adalah spekulasi mengenai tarikh untuk Pilihan Raya Umum Ke-14 dan kemungkinan keputusannya. Tetapi dua minggu yang lalu, terdapat permulaan ribut dalam politik di negara ini. Kini, semua ‘pertaruhan’ mengenai keputusan PRU-14 itu telah berakhir, dan Najib dan pemimpin UMNO / BN, propagandis dan cybertrooper telah menjadi panik dalam dua minggu yang lalu mengenai keputusan PRU-14, yang menunjukkan kemungkinan mereka akan gagal ke Putrajaya!
Permulaan kekecohan politik adalah mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan pada 14 Julai, mengumumkan struktur, logo dan barisan kepimpinan Pakatan Harapan, yang menyalakan semula harapan baru dan memberi inspirasi kepada rakyat Malaysia bahawa masih terdapat peluang cerah dalam perubahan politik PRU-14 di Putrajaya untuk Kerajaan Persekutuan yang baru di Malaysia, yang majoriti rakyat Malaysia terpengaruh pada Pilihan Raya Umum ke-13 tetapi digagalkan oleh sistem pemilihan yang tidak demokratik.
Pada dua minggu yang lalu, terdapat nafas baru, harapan baru dan keyakinan baru dalam politik Malaysia yang telah hilang sejak empat tahun lalu selepas Pilihan Raya Umum ke-13.

Adakah wajah individu ini dalam keadaan panik?

Atau wajah individu ini dalam keadaan panik?

Ini adalah pembohongan terbesar Kit Siang pernah ucapkan sejak kesilapannya menggunakan Mahathir sebagai maskot Pakatan Harapan. Adakah dia percaya semua pembohongan ini? Atau adakah dia berharap pengundi akan mempercayainya. Ini sebahagian daripada kenyataan Kit Siang sangat jelas dan lebih kurang boleh disimpulkan apa yang ada dalam fikirannya: “Selama dua minggu yang lalu, terdapat nafas baru, harapan baru dan keyakinan baru dalam politik Malaysia yang telah hilang sejak empat tahun yang lalu Selepas Pilihan Raya Umum Ke-13. ”
Jadi Kit Siang mengakui bahawa berlakunya penurunan untuk Pakatan sejak pasca PRU13 dan hanya dua minggu yang lalu mereka dapat melihat ‘cahaya di hujung terowong’. Satu-satunya cahaya di hujung terowong itu boleh jadi kereta api laju menuju ke arahnya dan dia akan mati dilanggar kereta api. Kit Siang tidak menyedarinya tetapi Najib mahu beliau bergantung harap untuk masa depannya kepada Mahathir supaya apabila Cina menyalahkan Mahathir, Kit Siang juga akan menerima tempiasnya. Dan apabila kaum Cina menolak Mahathir mereka akan menolak DAP juga.
Kit Siang juga berkata, “Najib telah kehilangan peluang keemasan untuk menang dengan keputusan terbaik jika dia membubarkan Parlimen selepas pilihan raya umum Sarawak pada Mei tahun lepas. Ia dilaporkan hari ini bahawa penasihat Najib memaksanya mengadakan pilihan raya umum awal, mungkin pada akhir Oktober atau awal November, kerana penangguhan lebih lama akan menimbulkan risiko “perfect storm” terhadap UMNO / Barisan Nasional. ”
Inilah yang dijangka oleh Kit Siang: bahawa Najib akan mengadakan PRU ke 14 pada tahun lalu. Tapi kenapa Najib perlu lakukan itu? Malah penasihat Najib tidak memaksa pilihan raya umum seperti apa yang dikatakan Kit Siang. Secara sah, pilihan raya umum tidak perlu diadakan sehingga Ogos 2018, iaitu setahun dari sekarang. Dan itulah yang perlu dilakukan oleh Najib – tangguhkan selagi ia masih sah supaya pada masa PRU-14 nanti Pakatan Harapan akan berada dalam keadaan cemas dan akan bernafas dengan nafas terakhirnya.
Salleh Said Keruak berkata, “Ia adalah Kit Siang yang berada dalam keadaan panik, bukan Najib, kerana permainan sebenarnya sedang didedahkan dan sedang ‘dibogelkan’ untuk dilihat oleh semua.”
 “Ketakutan terbesar Lim Kit Siang adalah bahawa Perdana Menteri Najib Tun Razak telah membuktikan ia sememangnya seorang ahli strategi yang lebih hebat selama ini dan dapat membaca semua langkah politiknya musuhnya. Kit Siang kini menyedari bahawa Najib mempunyai skil mengurus dan membalas kepada semua serangannya. Kit Siang sendiri tidak mampu mengalahkan Najib dan itulah sebabnya dia memerlukan bekas pemimpin UMNO untuk mengajarnya bagaimana untuk mengalahkan Najib.

Ia Kit Siang sebenarnya yang berada dalam keadaan panik, bukan Najib, kerana permainan sebenarnya sedang didedahkan dan sedang ‘dibogelkan’ untuk dilihat oleh semua orang. Penipuan Kit Siang kini jelas dan mudah dibaca apabila dia memberitahu hadirin lain bahawa Pakatan Harapan dipimpin oleh DAP sambil memberitahu khalayak yang lain bahawa Pribumi dan PKR memimpin Pakatan Harapan.
Kit Siang berpendapat bahawa cara Ali Baba boleh diguna pakai dalam politik kerana ia boleh berjaya dalam perniagaan. Dan ini di mana Kit Siang salah anggap sikap orang Melayu kerana mereka akan pandang rendah dengan konsep  Pakatan Ali Baba walaupun dia meletakkan semua bekas pemimpin UMNO di muka hadapan sebagai wajah Melayu Pakatan Harapan. ”
Ceramah Kit Siang di Skudai pada Jumaat lalu adalah pengakuan bahawa Pakatan Harapan lemah dan, dengan sendirinya, tidak mempunyai harapan untuk menyingkirkan Najib, Umno dan Barisan Nasional. Tanpa pemimpin lama Umno yang mengetuai Pakatan Harapan, Najib, Umno dan Barisan Nasional akan kekal berkuasa. Jadi, mereka perlu bekerjasama dengan pemimpin lama Umno untuk singkirkan Najib, Umno dan Barisan Nasional. Tanpa pemimpin lama Umno, DAP dan Pakatan Harapan mungkin juga dibubarkan dan tidak berguna untuk bertanding dalam pilihan raya umum.
Apa yang menghantui Kit Siang pada hari Jumaat lalu sehinggakan membuatnya mengakui perkara sedemikian? Kit Siang mesti gila untuk mengaku bahawa Pakatan Harapan tidak mempunyai harapan melainkan pemimpin Umno lama membantu mereka memenangi pilihan raya umum. Ringkasnya, DAP dan Pakatan Harapan tidak berguna dan mereka mempunyai sedikit harapan hanya jika pemimpin lama Umno datang membantu mereka. Jadi, masa depan DAP dan Pakatan Harapan terletak di tangan Umno, khususnya pemimpin lama Umno.
Kepimpinan Pakatan Ali Baba.
Perkara yang bodoh untuk diakuinya. Kit Siang benar-benar hilang pertimbangan.
Selain mengakui bahawa DAP dan Pakatan Harapan lemah, Kit Siang mula percaya pembohongannya sendiri dan berharap semua rakyat Malaysia akan mempercayainya juga. Dan dia cuba meyakinkan rakyat Malaysia bahawa DAP dan Pakatan Harapan lemah sejak empat tahun lalu dari 2013 tetapi kini – dengan Mahathir, pemimpin lama Umno dan PPBM, sebagai sebahagian daripada Pakatan Harapan – masa depan mereka lebih cerah daripada empat tahun yang lalu.
Oleh itu, Mahathir, pemimpin Umno lama dan PPBM, akan menyelamatkan DAP dan Pakatan Harapan – yang tidak mempunyai harapan sebelum ini hingga lah dua minggu lalu. Jika Mahathir adalah harapan terakhir untuk Kit Siang, DAP dan Pakatan Harapan, maka itu tentunya tidak membina keyakinan terhadap pembangkang. Dan hanya orang bodoh akan mengakuinya. Dan Kit Siang mengakuinya.
Rancangan asal adalah untuk menjatuhkan Najib dari dalam Umno. Itulah rancangan tiga tahun lalu. Apabila gagal, mereka mengubah strategi dan kini cuba menjatuhkan Najib dari luar Umno. Bagaimanapun, seperti yang dikatakan oleh Mahathir pada tahun 2006, adalah mustahil untuk menjatuhkan Presiden parti dan Perdana Menteri dari luar Umno. Ia mesti dilakukan dari dalam Umno. Dan jika ia tidak dapat dilakukan dari dalam Umno maka ia tidak akan dapat dilakukan.
Itulah yang dikatakan Mahathir 11 tahun lalu pada tahun 2006. Adakah apa-apa berubah sejak itu? Tidak, tiada apa yang berubah sejak itu. Senario ini masih sama. Tetapi pada tahun 2006 Mahathir hanya berusia 81 tahun dan masih mempunyai masa. Hari ini dia tidak mempunyai masa, ini menjadikan dia semakin terdesak. Dan masa-masa terdesak memerlukan langkah-langkah terdesak kerana, seperti yang mereka katakan, “a drowning man will clutch at straw”. Dan Mahathir adalah “a drowning man will clutch at straw”.
Wajah Melayu yang akan membantu DAP memusnahkan Umno, pada fikiran Kit Siang.
Satu lagi perkara yang mereka katakan adalah jangan mendekati lelaki yang sedang lemas kerana dia akan menarik kamu dan membawa kamu ke bawah bersama dengannya. Dan inilah yang dilakukan oleh Kit Siang. Dia menghampiri seorang lelaki yang sedang lemas ia itu Mahathir dan kini Mahathir mengheret Kit Siang bersama untuk mati lemas. Dengan cara ini Najib dapat membunuh dua burung dengan menggunakan satu batu. Malah beliau membenarkan Mahathir dan Kit Siang “membunuh” antara satu sama lain.

Kit Siang hanya mempunyai satu alternatif untuk kekal relevan. DAP mesti menang sekurang-kurangnya 55 kerusi parlimen dalam pilihan raya umum akan datang manakala PKR, PPBM dan PAN digabungkan mesti menang tidak kurang daripada 60 kerusi. Sekiranya ini tidak berlaku maka Kit Siang menghadapi masalah. Dia akan mengalami nasib yang sama yang menimpa Tun Abdullah Ahmad Badawi selepas pilihan raya umum 2008.
Seperti yang dikatakan Elvis Presley,“It’s now or never.” DAP dan Pakatan Harapan mesti memenangi PRU14 seterusnya atau tidak akan berlaku dalam 100 tahun lagi. Kini sekarang atau tidak. Dan ‘sekarang’ adalah tahun depan hingga Ogos 2018. Tingkap seperti yang dinyatakan Kit Siang pada hari Jumaat, dibuka hanya dua minggu lalu. Dan ia akan tetap terbuka selama sepuluh bulan akan datang. Selepas itu ia akan ditutup. Dan jika DAP dan Pakatan Harapan gagal merebut peluang itu, ia akan ditutup lagi selepas GE14, maka Kit Siang dan seluruh keluarganya, termasuk Mahathir dan seluruh keluarganya, “are dead men/women walking”(sudah tentu termasuk Anwar Ibrahim Dan seluruh keluarganya juga).
Itulah yang dipertaruhkan di sini. Dan itulah sebabnya Kit Siang seperti hilang akal dan malah jatuh dan menundukkan kepalanya dalam kebimbangan. Dan itulah sebabnya dia membuat ucapan itu di Skudai pada hari Jumaat dengan mengatakan bahawa Najib berada dalam keadaan panik sedangkan realitinya adalah dia dalam keadaan panik.
Mengapa Najib berada dalam keadaan panik apabila semuanya berjalan seperti yang telah dirancang? Najib merancang agar Mahathir meletakkan jawatan daripada Umno, dan beliau telah melakukan. Najib merancang agar Mahathir membentuk / mendaftarkan sebuah parti baru, dan dia melakukannya. Najib merancang supaya parti baru Mahathir dimasukkan ke dalam Pakatan Harapan, dan ianya berlaku. Najib merancang agar Pakatan Harapan didaftarkan, dan ianya berlaku. Najib merancang supaya Pakatan Harapan muncul dengan logo umum yang akan digunakan semua pihak pembangkang dalam pilihan raya umum, seperti Barisan Nasional, dan mereka lakukan. Najib mahukan roket DAP hilang, dan ia juga akan berlaku.
Apakah yang dilakukan oleh Mahathir, Kit Siang, DAP dan Pakatan Harapan yang Najib tidak mahu mereka lakukan? Mereka melakukan segala yang Najib mahu mereka lakukan, dan malah lebih banyak lagi. Jadi kenapa Najib perlu panik? Kit Siang sepatutnya menjadi panik. Dan dia memang panik. Semua yang dilakukan Najib ialah menyerahkan senjata kepada Kit Siang dan Kit Siang mula menembak semua orang di dalam bilik itu, serta dirinya sendiri. Jadi kenapa Najib panik apabila Kit Siang melakukan apa yang Najib mahu dia lakukan?
Adakah Kit Siang tidak perhatikan berapa cepat Pendaftar Pertubuhan (RoS) meluluskan pendaftaran PPBM? Adakah Kit Siang tidak perhatikan berapa cepat Pendaftar Pertubuhan (RoS) diluluskan, pendaftaran Pakatan Harapan? RoS juga membantu Pakatan Harapan merangka logo yang lebih baik dengan memasukkan ‘Pakatan’ sebelum ‘Harapan’ untuk mencerminkan nama sebenar parti itu. Pernahkah anda melihat RoS sangat membantu untuk membantu memperbetulkan logo parti anda?
Ya, Najib tidak panik. Beliau mahu PPBM dan Pakatan Harapan didaftarkan kerana dia telah melakukan “homework” dan dia tahu apa yang akan muncul ialah Pakatan Ali Baba, yang akan ditolak oleh pengundi Melayu di kawasan tanah Melayu. Oleh itu, segala-galanya menyebelahi Umno. Jadi, adakah Pakatan Harapan yang menarik Mahathir ke dalam gabungan atau adakah Najib yang menolak Mahathir menjadi Pakatan Harapan? Adakah Kit Siang pernah memikirkan soalan ini?



Ahli Parlimen Ex-DAP, Kua Kia Soong, berkata, “Nah, sekarang Mahathir telah dijadikan pengerusi gabungan, Harapan perlu menjawab semua skandalnya. Harapan mesti menjawab kerugian RM30 bilion (pertukaran mata wang asing) yang ditanggung semasa tempoh Mahathir. Dia tidak minta maaf atas keganasan Operasi Lalang, kerana konspirasi politik terhadap Anwar dan menyatakan bahawa Anwar tidak sesuai untuk menjadi PM kerana dia meseorang kaki perempuan dan kaki liwat, kerana mencuri lebih daripada RM100 bilion dalam skandal kewangan semasa memerintah melalui kroni kapitalisme dan menyelamatkan perniagaan yang gagal termasuk milik anaknya … ”
Ya, Kia Soong tahu bahawa Kit Siang telah menelan pil racun manakala DAP dan Pakatan Harapan telah minum dari cawan beracun. Pakatan Harapan kini menjadi parti bekas jutawan Umno yang memperoleh kekayaan mereka dengan cara yang korup. Dan adakah itu bukan pertempuran Kit Siang? Kleptokrasi? Bagaimanakah Kit Siang boleh menjerit kleptokrasi apabila kepimpinan tertinggi Pakatan Harapan menjadi kaya dengan merampas kekayaan negaranya?
Kit Siang tahu undi Cina telah dimaksimumkan. Pada tahun 2008 DAP memenangi 28 kerusi dan pada 2013 mereka memenangi 38. Pada pilihan raya umum akan datang mereka perlu memenangi 55 kerusi. Kini Kit Siang tidak begitu pasti ia akan berlaku. Kerana perikatan mereka yang tidak suci dengan Mahathir, ramai orang Cina sangat jijik dan jika DAP tidak berhati-hati mereka mungkin menurun hanya 35 kerusi. Lebih teruk lagi, orang Cina kini menyedari bahawa perjuangan DAP bukan mengenai tadbir yang lebih baik tetapi mengenai dinasti politik Lim, manakala perjuangan Mahathir adalah mengenai kekayaan dan dinastinya juga.
Jadi DAP tidak lagi bergantung kepada hanya 55 kerusi Cina. Walaupun mereka masih boleh memenangi 55 kerusi Cina, PKR, PPBM dan PAN perlu memenangi 60 kerusi yang lain. Dan untuk itu, mereka memerlukan undi Melayu dan Bumiputera. Dan jika DAP menang hanya 35 atau 40 kerusi, maka PKR, PPBM dan PAN perlu memenangi 75-80 kerusi yang lain. Dan satu-satunya cara yang boleh berlaku adalah kerusi Umno jatuh ke Pakatan Harapan. Dan jika Kit Siang fikir ia akan berlaku maka dia lebih bodoh daripada rupanya.

Lim Kit Siang menjerit kleptokrasi tetapi pemimpin tertinggi Pakatan Harapan adalah jutawan yang merompak negara untuk menjadi kaya dan menjalani kehidupan orang kaya dan terkenal.



No comments:

Post a Comment