Wednesday 23 August 2017

SALAHUDDIN AYUB, KETUA PENERANGAN PAKATAN HARAPAN “MENJELASKAN TENTANG MEMALI?”

Salahuddin Ayub menjelaskan bahawa bangkitnya semula isu pembunuhan  di Memali bertujuan untuk memudaratkan ‘Top Dog’ atau ‘Ketua Anjing’ Pakatan Harapan,Tun Dr Mahathir Mohamad, tetapi tidak menjelaskan tentang pembohongan bahwa Mahathir berada di Kuala Lumpur dan bukan di negara China ketika itu. Beliau juga tidak menjelaskan berapa orang Islam telah terkorban secara percuma ankara pembunuhan itu, berapa orang ibu telah menjadi janda dan berapa orang anak-anak menjadi yatim piatu. Apa beliau ingat mereka itu harus dilupakan dan terus mati katak tanpa sebarang pembelaan. Jikalau kena dengan keluarga beliau macam mana? Jangan cuba melindungi Mahathir seorang suspek pembersihan etnik orang Islam seperti di Bosnia. Jikalau Salahuddin Ayub tidak faham dan sengaja meremehkannya, ini soal jenayah melibatkan manusia yang tidak berdosa yang belum disiasat dan bukannya soal politik, persetankan politik, kerana andalah orang politik yang gemar mepolitikan semua perkara, malah nyawa rakyat.



AJK PAS Pusat, Nik Mohamad Abduh berkata,”Mereka tidak lagi istiqamah menegakkan kebenaran dan keadilan terutama dalam isu tragedi Memali kerana sudah berpeluk dengan Pengerusi PPBM itu”.

“Malangnya, Dr. Mahathir pula dijulangnya. Apabila kita sedia berpaling daripada kebenaran, Allah lebih bersedia memutarkan hati dengan kehendaknya. Tiada lagi istiqamah dalam perjuangan. Tugas baharu adalah jadi tukang cuci dan gilap sejarah gelap Dr. Mahathir”,katanya.



Tun Musa akui tidak diberi ruang jelas insiden Memali.



Tragedi Memali, Mahathir ada di Kuala Lumpur bukan di negara China.


Punca tragedi Memali dibangkit semula:



Nothing To Hide 2.0: Soalan Memali Punca "Kerusi Terbang".


Tun Tak Jawab, saya akan terus tanya tentang Memali.


Pendedahan Tun Musa Hitam:


 Memali yang belum pernah dicerita kepada umum.



 

 


No comments:

Post a Comment