Thursday 26 March 2020

LAGI JEMAAH TABLIGH MENINGGAL DUNIA MANGSA COVID-19, KESELURUHAN JUMLAH KEMATIAN 21 ORANG

Seorang lagi perserta jemaah tabligh yang pernah menghadiri himpunan di masjid Sri Petaling bulan lepas telah meninggal dunia, ini menjadikan jumlah kematian mangsa  Covid-19 seluruh negara setakat ini seramai 21orang.
Ketua Pengarah Kementerian Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah berkata pesakit, Kes yang ke 1,588, mempunyai sejarah masalah sakit kronik.
Mangsa dimasukkan ke Hospital Sultanah Bahiyah di Alor Setar pada 23 Mac dan meninggal dunia jam 4.00 pagi 26 Mac 2020 hari ini.

HIMPUNAN JEMAAH TABLIGH DILULUSKAN OLEH KERAJAAN PAKATAN HARAPAN KETIKA PANDEMIK COVID-19 MULA DI KESAN DI NEGARA INI PADA BULAN FEBRUARI 2020

Berikut adalah salinan surat kelulusan Ketua Polis Daerah Cheras bagi pihak kerajaan yang membenarkan himpunan tersebut:



Berikut juga adalah tajuk berita kenyataan media yang tidak bertanggungjawab oleh Perdana Menteri PH bagi menangani pandemik COVID-19:

1. (The Star, 29 January 2010) - Dr M: Closing mosques and touris sites is not govt policy. (Inilah punca utama mengapa mangsa yang teramai terdiri daripada kalangan jemaah Tabliq)

No comments:

Post a Comment