Tuesday 17 March 2020

MANTERA MEROYAN PH “KERAJAAN PINTU BELAKANG” DIULANG 1,000 KALI SEHARI

Kerajaan telah melarang apa sahaja perhimpuna untuk mengekang penularan wabak COVID-19. Tetapi PH masih engkar dengan larangan itu dengan mengadakan Road Show "Kerajaan Pintu Belakang" seluruh negara. Mungkin orang-orang gila mempunyai immuniti atau kalis COVID-19 sebab itu mereka tidak kisah.
Sebelum PRU 14 pada Mei 2018, Pakatan Harapan telah mengidap kes serius gila babi. Selepas 21 bulan sehingga 29hb Februri 2020, Pakatan Harapan telah mengidap kes serius gila kuasa. Sekarang, sejak 1hb Mac 2020, Pakatan Harapan telah mengidap kes serius gila talak.
Kegilaan Pakatan Harapan tidak berkesudahan. Ia telah menjadi lebih teruk. Dan di setiap peringkat permainan kuasa mereka telah masuki kegilaan peringkat berikutnya — gila babi, gila kuasa, then gila talak.
Simptom kegilaan ini adalah fantasi atau khayalan kehidupan yang mereka alami. Mereka membayangkan satu perkara dan lihat apa yang tiada. Keseluruhan senario di hadapan mereka adalah satu logamaya (mirage) tetapi mereka lihat sebagai benda sebenar. Itu kerana mereka hilang sentuhan dengan realiti dan hidup dalam dunia mereka sendiri, di mana ia hanya merupakan asap dan cermin muka untuk lihat diri mereka.
Untuk meneruskan kegilaan, mereka terus mengulangi mantera bahawa kerajaan  Perikatan Nasional ialah kerajaan pintu belakang. Mereka tahu ini tidak benar tetapi ia membuat mereka selesa dan menawarkan keselesaan dengan menyatakan demikian.
Untuk memberi mereka harapan, dalam mengekalkan nama Harapan, dan untuk mengelakkan dari membunuh diri, mereka telah memberitahu diri mereka bahawa pada  18hb Mei 2020 mereka akan kembali berkuasa. Sekiranya mereka tidak melakukan ini, dan sekiranya mereka hilang harapan, mereka akan toreh pergelangan tangan mereka untuk mengakhiri kesedihan mereka yang tidak lagi berkuasa.
Apa yang mereka tidak boleh terima, dan dimana telah memakan dalam diri mereka seperti ulat (maggots) dalam mayat baru sebulan, adalah fakta bahawa kejatuhan mereka disebabkan kebodohan mereka sendiri. Mereka ingat dengan menyerang  Tun Dr Mahathir Mohamad dalam mesyuarat majlis presiden mereka boleh paksa perletakan jawatan beliau dan beliau diganti dengan Anwar Ibrahim. Mereka tidak terfikir langsung dalam sejuta tahun bahawa Mahathir akan letak jawatan dan menumbangkan kerajaan Pakatan Harapan bersama diri mereka sendiri.
Untuk menambah penghinaan kepada kecederaan yang dialami, mereka terpaksa merangkak di atas tangan dan lutut dan menyembah Mahathir untuk menarik semula perletakan jawatan dan meneruskan sebagai perdana menteri sehingga beliau bernafas ke nafas terakhir. Tetapi sebelum Mahathir bersetuju, Muhyiddin Yassin telah mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri ke 8.
Satu bencana sekarang telah menjadi malapetaka dan Pakatan Harapan menyumpah hari mereka dilahirkan. Tetapi sudah terlambat. Nasi sudah menjadi bubor dan tidak ada jalan anda boleh mengembalikanya bubor menjadi padi.
Maka mereka duduklah dengan penuh penyesalan dan terus mengulangi mantera, “Kerajaan pintu belakang, kerajaan pintu belakang, kerajaan pintu belakang, kerajaan pintu belakang, kerajaan pintu belakang, kerajaan pintu belakang”,1,000 kali sehari sebagai menebus dosa atas kebodohan mereka.
Dan lama setelah Muhyiddin Yassin tidak lagi jadi perdana menteri dan semasa PM9, PM10 dan PM11 ambil alih, Pakatan Harapan akan masih lagi mengulangi mantera mereka “Kerajaan pintu belakang, kerajaan pintu belakang, kerajaan pintu belakang, kerajaan pintu belakang, kerajaan pintu belakang, kerajaan pintu belakangt,” 1,000 kali sehari.





No comments:

Post a Comment