Friday 9 June 2017

SEBAB SARAWAK REPORT MENDEDAHKAN BERITA PALSU UNTUK MEMBEBASKAN ANWAR DARI PENJARA.

Ringkasan artikel :

Sebab mengapa Anwar kalah dalam kasenya bukan kerana Najib telah bayar Shafee RM9.5 jutasepert didakwaMalahan sekira Najib telah bayar Shafee hanya hampir RM1,000 Anwar masih akan boleh dihantar ke penjara. Anwar telah didapati bersalah sebab beliau enggan memberi keterangan dan mempertahankan diri , termasuk beliau tidak dapat menawarkan satu alibi setelah menyatakan beliau mempunyai satu alibi dan mempunyai 12 saksi untuk menyokong alibinya (termasuk isterinya).


Anwar menyedari bahawa D.Y.M.M Yang DiPertuan Agong tidak akan pekenan pengampunan terhadap dirinya (bagaimanpun, Anwar tidak pernah memohon ampun oleh itu bagaimana D.Y.M.M Yang DiPertuan Agong memberi pekenan perkara yang beliau tidak minta). Dengan itu, tanpa pengampunan Anwar tidak boleh bertanding dalam pilihan raya umum sehingga selepas 2025 apabila umur beliau lebih kurang 80 tahun. Dengan itu, dalam erti kata lain,  Anwar tidak akan menjadi Perdana Menteri Malaysia Ke 7 (atau malahan Ke 8, Ke 9 atau Ke 10).



Sebab mengapa Sarawak Report menyiarkan berita palsu tentang Perdana Menteri Najib Tun Razak bayar peguam Muhammad Shafee Abdullah RM9.5 juta untuk memastikan bahawa Anwar Ibrahim disabitkan kesalahan dan dipenjarakan atas Sodomy II akhirnya terbongkar. Anwar mahu menggunakan berita palsu ini sebagai cubaan untuk menterbalik sabit kesalahan terhadap dirinya supaya ia tidak sah dan terbatal.
Hanya satu harapan Anwar dan merupakan harapan terakhir dengan menterbalikkan sabitan kesalahan terhadap dirinya. Dan cara yang beliau berharap untuk lakukan ialah dengan mendakwa Najib bayar Shafee RM9.5 juta. Sekira saya diberi tugas untuk menentukan bahawa Anwar disabitkan kesalahan kerana meliwat, saya tidak akan melakukan dengan hanya bayaran RM9.5 juta. Kurang daripada RM30 juta bukan satu nilai yang harus diambil perhatian.
Jika mereka boleh bayar Zahid Mat Arip dan PKR ‘Dirty Dozen’ RM25 juta untuk berpaling tadah dan jika mereka bayar Hee Yit Foong untuk berpaling tadah dan menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat negeri Perak, mengapa saya harus terima RM9.5 juta untuk menentukan Anwar dipenjarakan. Tugas itu dengan mudah bernilai RM30 juta,campur perbelanjaan lain.

Anwar dihantar ke penjara kerana menyocok dubur Saiful dan bukan kerana Shafee didakwa dibayar RM9.5 juta.
Walaubagaimana pun, sekiranya ia benar bahawa Najib bayar Shafee RM9.5 juta, apakah masalahnya? “Cabaran undang-undang ialah kerana memungkiri hak perlembagaan “kata peguam Anwar, N.Suranderan.  Memungkiri hak perlembagaan? Mengapa dengan membayar Shafee RM9.5 juta memungkiri hak perlembagaan Anwar? Dimanakah Surendran memperolehi ijazah undang-undangnya?
Hakimlah yang menghantar Anwar ke penjara, bukannya Shafee. Sekiranya hakim mempercayai hujah Shafee lebih daripada hujah peguam Anwar, itu bermakna Shafee ialah seorang peguam yang pintar sementara Anwar mempunyai peguam dungu bekerja dengannya. Mengapakah Anwar tidak menggunakan peguam yang lebih baik daripada Surenderan? Atau Surenderan berpendapat bahawa semua hakim adalah korup dan senanag dibeli ? Sekiranya beliau anak jantan tolong nyatakan pendapatnya dengan lantang di mahkamah.


Anwar dipenjarakan bukan kerana Shafee dibayar RM9.5 juta tetapi sebab beliau (Anwar) liwat Saiful.
Sebab mengapa Anwar kalah dalam kasenya bukan kerana Najib paid Shafee RM9.5 million, sebagaimana didakwa. Malah sekiranya Najib telah bayar Shafee hanya RM1,000 Anwar tetap akan dipenjarakan. Anwar telah didapati bersalah sebab beliau enggan memberi keterangan dan mempertahankan diri, termasuk beliau telah gagal untuk menawarkan alibi setelah mengaku beliau mempunyai alibi dan mempunyai 12 saksi untuk menyokong alibinya (termasuk isterinya).
Dengan ringkasnya, Anwar menghantar diri sendiri  ke penjara kerana pembelaan yang lemah dan kerana mempunyai kumpulan peguam bela yang dungu bekerja untuk beliau. Ia merupakan satu misi bunuh diri sejak kasenya bermula. Anwar mempunyai Saya bersalahtertera seluruh mukanya dan dalam semua perbuatanya.  Malah banyak pihak boleh mensabitkan Anwar walaupun hakikatnya mereka tidak pernah pergi ke sekolah undang-undang atau belajar undang-undang.
Anwar menggunakan Sarawak Report untuk menyiarkan berita palsu tentang Najib membayar Shafee RM9.5 juta sebab beliau mahu membantah isu ini kononnya sebagai ‘fakta’ alasan untuk beliau dilepaskan (acquittal). Mari kita lihat sejauh mana Anwar akan pergi dengan strategi berita palsu untuk melepaskan diri dari dipenjara. Dijamin bahawa Anwar akan menderita sehingga kini selain daripada banyak kekalahan yang beliau telah alami. Mengapa tidak Anwar hanya terima hakikat bahawa beliau tidak bersedia ( caught with his pants down), juga kerana kebodohannya, dan menunggu dalam penjara sehingga 2020?

Lee Kuan Yew kata Anwar mangsa kepada jerat-madu (honey-trap), bermakna Anwar bersalah kerana meliwat.
Lee Kuan Yew menjelaskan dengan baik apabila beliau mengatakan Anwar sebagai mangsa kepada jerat-madu ( honey-trap). Itu bermakna jerat telah dipasang dan Anwar terus berjalan ke dalamnya. Isu nya bukan sama ada Shafee atau polis mengadakan operasi menyengat (sting). Isu nya ialah Anwar kena sengat (stung) kerana menyucuk Mohd Saiful Bukhari Azlan disebalik menyimpan alat penyucuk dalam seluarnya. Oleh itu ia tiada kena mengena dengan berita palsu RM9.5 juta, di mana Sarawak Report menerima upahan untuk memutar belitkannya.
******************************************

Anwar mahu sabitan liwat beliau diisytiharkan tidak mengikut undang-undang.
Peguam beliau mengatakan cabaran undang-undang ini telah difail disebabkan pendakwa raya ad-hoc Muhammad Shafee Abdullah didakwa telah dibayar  RM9.5 juta.
(FMT) – Pemimpin pembangkang yang dipenjara Anwar Ibrahim akan pada Jumaat memfailkan saman untuk membatalkan (nullify) sabitan kes liwatnya atas alasan bahawa perdana menteri didakwa membayar pendakwa raya ad-hoc RM9.5 juta.
Cabaran undang-undang ini kerana memungkiri hak perlembagaan beliau,” peguam beliau N. Surendran memberitahu FMT melalui WhatsApp.
Minggu lepas, Sarawak Report mendakwa bahawa wang tersebut telah dibayar kepada peguam Muhammad Shafee Abdullah dartpada akaun Najib Razak.
Difahamkan bahawa Anwar akan memohon periytiharan bahawa sabitan oleh Mahkamah Rayauan pada Mac 7, 2014 sebagai ultra vires mengikut Artikel 5(1) kepada Perlembagaan Persekutuan. Federal Constitution.

Adakah N. Surendran lulus perperiksaan undang-undang?
Mahkamah yang mengandungi tiga panel hakim dipengerusi oleh Balia Yusuf  Wahi menjatuhi Anwar lima tahun penjara hanya ketika itu apabila Ahli Parlimen Permatang Pauh telah sedia bertanding pilihan raya kecil kerusi DUN Kajang .
Beliau melakukan salah laku sex terhadap bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, di kondominium Desa Damansara pada June 26, 2008.
Anwar juga akan memohon satu lagi pengisytiharan pada Feb 10,2015 di Mahkamah Persekutuan untuk mengesahkan keputusan untuk mengenepikan keputusan Mahkamah Rayuan.
Anwar telah dilepaskan dari dakwaan oleh Mahkamah Tinggi pada Jan 12, 2012 setelah pembelaan dipanggil membela diri.
Semasa diperingkat perbicaraan, pihak pendakwa raya diketuai oleh peguam-cara Yusof Zainal Abidin.
Berikutan dengan persaraan awal Yusof’, Shafee telah diberi lesen untuk mendakwa kase tersebut. Beliau telah dilantik oleh Peguam Negara ketika itu Abdul Gani Patail pada  July 11, 2013 untuk mengetuai tim pendakwa.

Clare Rewcastle Brown: penulis upahan dan puan berita palsu.
Laman sesawang  pendedah penyelewengan (whistleblower) seterusnya mendakwa telah melihat dokumen daripada penyiasat yang mendakwa bahawa Najib bayar wang berkenaan menggunakan dana diterima daripada syarikat milik kerajaan SRC International Sdn Bhd, bekas anak syarikat 1 MDB.
Shafee didakwa telah menerima dana daripada Najib pada September 11,2013 dan Februari 17,2014.
Pada July 22, 2013, setelah prosiding Mahkamah Rayuan, Shafee beritahu wartawan beliau dibayar “jumlah minima” kerana wujudnya kontrak antara beliau dengan kerajaan.
Itu satu arahan dalam syarat-syarat pemberian upah. Hanya saya telah dilantik pada lain kedudukan untuk undang-undang, saya akan melaksanakannya walaupun tanpa upah. Saya menganggap ini sebagai khidmat kepada awam,”beliau berkata.
Beliau menafikan dakwaan bahawa jawannya sebagai Pendakwa Raya ad-hoc sebagai satu “kontrversi”.
Cubaan FMT menghubungi peguam berkenaan setakat ini tidak berjaya walaupun beberapa mesej dihantar melalau WhatsApp telah dibaca , seperti tanda yang ditunjukkan iaitu thick  biru berkembar.

No comments:

Post a Comment