Wednesday 7 June 2017

ZAHID MAT ARIP: MENJILAT BALIK MUNTAHNYA.



Zahid Mat Arip, Ahli Jawatankuasa Perkasa, dengan Ibrahim Ali, bersumpah degan nama Allah untuk mempertahankan hak Melayu daripada bukan Melayu hingga ke titisan darah terakhir.

Zahid Mat Arip meninggalkan Umno pada September 1998 and menyertai PKR pada April 1999 apabila parti mula dibentuk.  Zahid Mat Arip kemudian mengadakan jelajah seluruh negara untuk pimpinan muda PKR melaksanakan sumpah keramat demgan nama Allah bahawa mereka tidak akan berhenti sehingga Anwar Ibrahim dibebaskan dari penjara dan mereka tidak akan menyertai semula UMNO sehingga mereka mati.  .
Lepas itu Zahid Mat Arip kemudian meninggalkan PKR dan menyertai semula UMNO bersama degan The Dirty Dozenapabila mereka dibayar RM25 juta untuk meninggalkan pparti . Kemudian daripada itu beliau bekerja untuk Mohd Isa Abdul Samad sebagai pengurus kempen beliau, cara asasnya untuk merasuah perwakilan kepada perhimpunan UMNO.
Untuk itu Zahid Mat Arip menerima RM50 juta (tetapi beiau hanya ambil setengah dan setengah lagi disimpan). Bagaimanapun, Zahid Mat Arip sebagai seorang amatur dan lembab buat kerja menimbulkan masalah kepada Isa, di mana beliau telah digantung daripada parti UMNO akibat kebodohan Zahid Mat Arip.

Zahid Mat Arip menyertai parti Mahathir’s PPBM dan beberapa bulan selepas itu meninggalkan parti lagi untuk menubukan parti baru.
Zahid Mat Arip kemudian meninggalkan Umno untuk menyertai Tun Dr Mahathir Mohamad parti PPBM atau. Pribumi setelah dijanjikan RM10 juta. Apabila beliau tidak menerima sebagaimana dijanjikan RM10 juta beliau meninggalkan PPBM selepas itu dan menyertai Ezam Mohd Nor Parti Bebas Rasuah juga setelah dijanjikan RM10 juta .
Difahamkan bahawa Ezam tidak membayar jumlah RM10 juta yang dijanjikan itu dan sekarang Zahid Mat Arip berbalik untuk menyertai Umno semula tetapi parti berkenaan tidak mahu menyentuh beliau dengan galah sepuluh kaki panjang.



No comments:

Post a Comment