Saturday 19 October 2019

MUNGKINKAH BOM JANGKA DI MALAYSIA AKAN MELETUP?

Pada tahun 1978, Lim Kit Siang menulis buku bertajuk “Time Bombs in Malaysia”. Hari ini, bahawa bom jangka itu dijangkakan akan meletup. Banyak perkembangan sejak pilihan raya May 2018 telah mempercepatkan proses dan Malaysia mungkin bakal melihat satu letupan yang kuat dalam sejarah sejak penaklukan tentera Jepun pada 8hb Disember 1941, dan lebih dasyat daripada rusuhan kaum pada 13hb Mei 1969.

Pelabur asing dan pengurus dana telah mengklasifikasikan Malaysia sebagai sebuah negara yang tidak ada kesetabilan politik. Terdapat terlalu banyak tidak ketentuan dan penghinaan terhadap kaum dan agama yang menjurus Malaysia dianggap sebagai negara yang berisko tinggi. Itulah sebab utama Malaysia mengalami masalah ekonomi, bukan kerana 1MDB, sebagaiman yang kononnya cuba didakwa oleh kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang memerintah.
Kerajaan PH menyatakan bahawa ekonomi Malaysia menghadapi masalah sebab hutang yang dibuat oleh kerajaan terdahulu (BN) berjumlah RM1.1 trilion dan di mana terpaksa dibayar balik oleh kerajaan yang ada sekarang.

Banyak perkara di sebalik tabir di mana kebanyakkan rakyat Malaysia tidak tahu tentangnya

Lim Guan Eng berbohong tentang hutang
 negara RM 1.1 trilion
Pertamanya, hutang negara bukan RM1.1 trilion tetapi hanya RM686 billion. Kedua, sejak Mei 2018, kerajaan yang ada sekarang belum lagi menjelaskan hutang tersebut, hakikatnya, hutang negara terus bertambah berbilion lagi sejak itu.
Oleh itu, kerajaan PH telah berbohong dua kali: pertama tentang jumlah hutang dan kedua tentang kerajaan terpaksa membayar hutang tersebut Hutang yang sebenar kerajaan BN dahulu adalah rendah daripada apa yang diumumkandan hutang itu telah meningkat dengan lebih banyak lagi sejak kerajaan PH ambil alih kuasa pada Mei 2018.
Mahathir fitnah Najib dan 1MDB
Walaubagaimana pun, isu hutang (atau bahawa 1MDB didakwa menyebabkan hutang itu) bukanlah apa yang dirisaukan oleh pelabur dan pengurus dana asing. Yang dirisaukan mereka ialah tidak kesetabilan politik ( peralihan kuasa dari PM ke 7 kepada PM ke 8 adalah salah satu isu ketidak kesetabilanthe) dan kemungkinan besar pertelingkahan kaum dan/atau agama di Malaysia.
Ada pihak yang mengatakan bahawa ia mungkin berlaku adalah tidak mungkin akan berlaku. Apa pun tidak ada apa yang mustahil. Dan sekiranya semua kaum terus bertelagah antara mereka seperti apa yang berlaku sekarang, dengan itu tidak mungkin akan menjadi mungkin dengan pantasnya.

DAP sedang berkerjasama dengan Sarawak Report atas satu barisan serangan terhadap Perdana Menteri Tun Dr Mahathir dan kroni-kroni beliau di Sabah dan Sarawak

Terlalu banyak kadar peristiwa telah muncul sejak Mei 2018 telah membuktikan kaum bukan Melayu sedang menguji kedalaman air, sejauh mana mereka boleh pergi. Perkara ini tidak beralu dengan tanpa diperhatikan dan pada 6hb Oktoberr 2019  “Kongres Maruah Melayu” adalah hanya merupakan satu tindakan balas kepada kaum bukan Melayu oleh orang Melayu.
Kaum Cina mungkin berpendapat mereka selamat dan kebal daripada sebarang kecederaan secara fisikal daripada kaum Melayu seperti mana yang berlaku pada Mei 1969. Sekiranya Melayu mencederakan kaum Cina seperti Mei 1969 — mereka berpendapat Singapura, Negara China dan/atau Amerika Syarikat (AS) akan campur tangan dan akan menghantar bala tentera mereka untuk membantu kaum Cina. Singapura sahaja, dengan kekuatan tenteranya, mampu membelasah Melayu.
Sekiranya kaum Cina Malaysia fikir bahawa tentera Singapura, Negara China dan/atau AS di bawah arahan rakyat bukan Melayu, dan bahawa sekiranya apa sahaja berlaku tentera asing akan berada di pintu masuk Malaysia dalam tempoh beberapa minit, maka dengan ini mereka ini sahlah jahil daripada apa yang kita boleh fikirkan. Persoalannya sekarang, mengapa ini tidak berlaku apabila satu ketika dahulu berjuta-juta kaum Cina rakyat tempatan diusir dari Indonesia, Vietnam, Cambodia, dan dll?

DAP hilang sokongan kaum Cina oleh itu mereka perlu menolak  Mahathir untuk mengembalikan kepercayaan kaum itu

Dan jangan kita lupa bahawa kaum Cina Malaysia menyokong parti Kuomintang dan menentang Tentera Merah dan sekarang pula menyokong Cina di Hong Kong yang menentang Cina di tanah besar China atau lebih tepat kerajaan negara China. Dan bukankah kaum Cina Malaysia yang menuduh kerajaan negara China bersengkongkol dengan UMNO menipu Malaysia dalam projek ECRL? Sekiranya negara China menghantar tentera, ia adalah untuk membantu Melayu untuk membelasah kaum Cina Malaysia.
Tidak, sejauh mana dasar kerajaan negara China, Cina seberang laut adalah orang asing, bukannya sebagai rakyat negara Cina tinggal di seberang laut. Kaum Cina rakyat Malaysia lebih baik memasukkan ini dalam benak kepala mereka.yang bebal. Sekiranya kaum Cina Malaysia sudah buat keputusan untuk ambil alih negara ini dari orang Melayu, itu adalah urusan persendirian mereka dan tidak ada campur tangan tentera negara China, Singapura atau AS untuk membantu mereka.
Sentimen nasionalisme Melayu kini kian memuncak, terutama sejak tahun ini. Kebanyakkan Melayu menganggap diri mereka Melayu dan/atau Muslim sebagai pilihan pertama dan rakyat Malaysia sebagai pilihan kedua. Dan kebanyakkan Melayu berpendapat bahawa bangsa dan agama mereka sedang diserang oleh bukan Melayu. Sama ada ini sebagai persepsi yang betul atau salah tidak penting. Apa yang penting namun begitu ini adalah persepsi.

Kaum Cina Malaysia sedang bermain kononnya merekalah mangsa dalam peristiwa anti-Melayu di Universiti Malaya tetapi di negara China mereka akan menderita nasib yang lebih teruk

Contoh dan peristiwa terlalu banyak dan kita benar-benar tidak perlu pergi secara lebih mendalam. Ini serupa seperti cubaan untuk membuktikan bahawa air itu basah. Pada tahun 1969, kaum Cina merasai tekanan sebab pihak polis dan tentera yang terlibat dan mereka memihak kepada Melayu, dengan alasan yang jelas. Hari ini, memandangkan Pakatan Harapan menguasai kerajaan, kaum Cina berpendapat peristiwa 1969 tidak akan berulang.
Itu, sekali lagi, merupakan satu kejahilan untuk kaum tersebut memikirkan sedemikian. Sekali rusuhan meletus dan darah mula mengalir dijalanan, Melayu dalam perkhidmatan keselamatan dan tentera akan keluar mempertahankan Melayu. Adakah anda fikir tentera negara tanah besar China akan bersimpati di Hong Kong hanya sebab mereka ‘Hongkies’ atau rakyat Hong Kong dari kaum yang sama iaitu kaum Cina ? Sekali Beijing memberi arahan, pencetus kekacauan di Hong Kong akan menerima nasib yang sama seperti rakan mereka dahulu semasa peristiwa berdarah ‘Dataran Tiananmen.
DAP telah melepasai garisan merah — bukan sekali tetapi beberapa kali. Isu LTTE (Liberation Tigers Tamil Elam) akan menjurus kepada kehancuran DAP. Perkara ini sebenarnya serius dan ia melibatkan pengubahan wang haram pada jumlah yang besar. Pihak kerajaan tahu ke mana wang itu pergi tetapi persoalan yang lebih penting dari mana wang itu datang? Itu akan menjadi salah satu bom jangka yang akan meletup.
Superman Hew Kuan Yau

BACA SETERUSNYA DI SINIDAP Spreading Propaganda And Communism In Schools Through Comic Books

Buku komik DAP yang telah diedarkan kepada semua sekolah akan menjadi satu lagi bom jangka yang akan meletup. Superman Hew Kuan Yau telah melepasi garisan merah banyak kali sebelum ini, tetapi kali ini beliau telah buat kesilapan terbesar seumur hidup beliau yang akan menengelamkan DAP dan di mana menyebabkan kemarahan kebanyakkan orang Melayu.
Hanya apabila anda fikir DAP telah melakukan perkara yang paling bodoh yang kita boleh fikirkan, mereka meneruskan dan malah melakukan perkara yang lebih bodoh. Tidak ada notkah kepada kebodohan DA. Sudah tentu ini tidak boleh atribut atau merujuk kepada sistem pendidikan Cina di sekolah Cina. Tetapi oleh itu anda tidak tahu.



No comments:

Post a Comment