Sunday 1 April 2018

KEANGKUHAN LIM KIT SIANG HINA, HODOH DAN MENJIJIKAN


Melihat tingkah laku Penasihat DAP, Lim Kit Siang pada sidang Dewan Rakyat baru-baru ini sehingga beliau digantung selama enam bulan, kami geleng kepala.

Sebagai pemimpin veteran, Kit Siang sepatutnya menjaga tertib di dewan yang mulia itu dan menjadi contoh kepada yang lain. Wajarkah beliau dipanggil ‘Yang Berhormat’? Atau dipanggil ‘Yang hina’ atau ‘Yang Menjijikan’ atau ‘Yang Hodoh’. Perbuatan beliau secara berterusan mengganggu pembentangan laporan kajian semula persempadanan adalah tidak bertanggungjawab, laksana samseng jalanan.

Walaupun diarah keluar oleh Yang Dipertua Dewan Rakyat, Pendikar Amin Mulia, Kit Siang dengan muka tebal masih berdegil sehingga sidang ditangguhkan minggu ini. Siapa lebih berkuasa di dewan itu sama ada Yang Dipertua atau Kit Siang? Begitu juga dengan anaknya, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang terkenal dengan imej angkuh. Pada kami, ia adalah cerminan kepada ciri-ciri kediktatoran Dinasti Lim yang telah dibina lama dalam DAP.

Bayangkan jika Pakatan Harapan dikuasai Dinasti Lim memerintah negara maka terserlahlah belang sebenar.Kepada Kit Siang, jangan lupa keangkuhan itu hina, hodoh dan menjijikan.

No comments:

Post a Comment