Thursday 22 February 2018

LIM LIP ENG, LIM KIT SIANG, APAPUN - AHLI PARLIMEN DAP TIDAK PERNAH KEKAL DI SATU KAWASAN UNTUK BERKHIDMAT KEPADA RAKYAT.


Dari Bandar Melaka ke Kota Melaka ke Petaling dan balik semula ke Kota Melaka, Lim Kit Siang seorang ahli politik DAP yang tidak kekal di satu konstituensi. Pada  1986, beliau lari ke Tanjong sebelum berakhir di Bukit Bukit Bendera 13 tahun kemudian. Pad 2004, beliau lari ke Ipoh Timor sebelum membuat larian jarak jauh ke  Gelang Patah. Dan anda mungkin fikir larian beliau akan berhenti di situ, kedengaran menularnya spekulasi yang beliau akan mencabar orang kuat MCA Liow Tiong Lai di Bentong pada PRU-14 akan datang.
Ya, hanya seperti Lim Lip Eng yang tidak tahu malu yang berada di mana-mana melainkan konstituensi yang beliau wakili iaitu Segambut, pengundi di Gelang Patah  sebenarnya tidak dilihat dengan mudah mengaitkan kepada Kit Siang sebab beliau tidak pernah berada di kawasannya. Pada pemimpin DAP, pilihan raya umum adalah hanya merupakan jalan ke parlimen dan bukan untuk faedah konstituen, tetapi untuk memuaskan ego dan fantasi ideologi mereka.
Mungkin anda tidak mempercayai kami?
Baiklah, anda harus pergi ke Segambut dan tanya orang tempatan sekiranya mereka pernah melihat Lip Eng sejak empat tahun yang lepasDisebalik membantu pengundi yang miskin di kawasannya atau mencari jalan menyelesaikan masalah banjir, beliau sibuk mencampuri ke atas perkara yang beliau tidak ada pengetahuanPada 28hb Mac 2014, beliau telah memperlecehkan usaha kerajaan mencari dan menyelamat dengan meminta supaya pemimpin DAP dilantik sebagai komander tentera udara atau tentera laut,” di manamenurut beliau, hanya satu jalan MH370 boleh dijumpai.
Kenyataan beliau yang tidak berhati perut itu menimbulkan kemarahan netizens yang mana membidas beliau kerana mempolitikkan kehilangan penerbangan itu. Bukan hanya enggan memohon maaf, beliau tidak pernah ditegur oleh Kit Siang siapa, hari sebelum itumendesak Barisan Nasional mengenepikan perbezaan politik semasa krisis itu. Ahli Parlimen Gelang Patah itu berdiam diri setelah Lip Eng memperlecehkan emosi keluarga mangsa nahas itu yang menaruh harapan agar mereka yang disayangi dapat ditemukan kembali.
Sekarang beritahu kami, adakah ini orang yang anda undi dari DAP untuk berada di parlimen? Sesungguhnya beliau memang tidak layak.
Itulah persoalan yang harus anda tanya diri anda lain kali apabila anda membuat keputusan yang memihak kepada mereka. Kit Siang secara mutlak tidak berminat membaiki bumbung rumah penggundinya di Gelang Patah sebagaimana Lip Eng tidak kisah langsung sekiranya Segambut dilanda banjir. Pilihan raya umum hanya merupakan batu loncatan untuk mereka melancarkan ego mereka ke Putrajaya, itu sahaja.
Percayalah, mereka ini mempunyai hati yang keras sebagai batu dan tiada minat dalam masalah atau rungutan andaHanya tanya Teresa Kok adakah beliau yang menghina keluarga pasukan keselamatan yang dibunuh oleh pengganas sebagai pejuang mempertahankan Lahad Datu dari pencerobohan pada 2013? Beri tahu kami, adakan anak dara lanjut umur itu mempunyai hati untuk mengasihani orang lain yang dalam kesedihan ?? Hanya komunis sahaja yang tiada perasaan belas k

No comments:

Post a Comment