Thursday 5 July 2018

CUEPACS DISARANKAN UNTUK BERHENTI MENGAMPU DENGAN MEMBUANG MASA DENGAN TABUNG HARAPAN YANG KARUT

The Third Force: Potong gaji kakitangan awam untuk Tabung Harapan (lihat berita di bawah)?

Cuepacs pertamanya harus bertanya dirinya tentang ini – adakah Pakatan Harapan dibawa berkuasa untuk menyelamatkan Malaysia, atau rakyat yang diharapkan untuk menyelamatkan Pakatan Harapan? Sebelum PRU 14, bukankah pakatan itu yang memberitahu rakyat bahawa mereka tahu bagaimana untuk ‘menyelamatkan’ negara ini? Oleh itu mengapa mereka mencari derma sekarang? 

Ini amat memalukan dan tidak pernah berlaku didunia. Malah negara Greece yang jatuh bankrap tidak minta derma daripada rakyatnya.

Dengarlah daripada kami – Malaysia sebenarnya tidak perlu diselamatkan ketika itu. Tetapi sekarang ia perlu diselamatkan.


Dan daripada pendirian kami, hanya satu cara kita boleh selamatkan Malaysia daripada dijadikan negara gagaloleh Pakatan Harapan ialah dengan merancang ke arah sekiranya kita boleh menghapuskan pakatan itu dari berkuasa dengan seberapa seggera yang kita bolih. Sejak Dr Mahathir Mohamad menjadi Perdana Menteri, harga barangan meningkat dengan mendadak serta tidak terkawal dan harga pasaran saham meredum ke paras paling terendah yang tidak pernah dialami sebelum ini. Ramai pelabur asing meninggalkan pasaran disebabkan berita yang tidak benar yang disebarkan oleh Menteri Kewangan yang bahlul yang telah menyebabkan pasaran saham mengalami kerugian melebehi RM200 bilion dalam tempoh kurang daripada dua bulan !!


Sepatutnya Menteri Kewangan yang bahlul ini meletak jawatan. Tetapi apa boleh buat kerana beliau adalah pilihan Perdana Menteri yang nanyuk.

Oleh itu tetapkanlah keutamaan anda supaya tidak kelihatan mengampu bodek, wahai Cuepacs.


Disebalik membebankan kaki tangan awam kerajaan dengan Tabung Harapan yang karut, anda sepatutnya memfokus untuk menjuarai hak asasi serta kebajikan kaki tangan awam seperti pemecatan 17,000 kakitangan awam yang tidak bersalah. Sebagai permulaan, keluarkanlah satu bantahan yang tegas terhap Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail kerana mengugut kaki tangan awam (threatening action against civil servants) yang tidak menyokong  Pakatan Harapan. Bukan beliau seorang sahaja, malah melibatkan Menteri Pengajian Tinggi yang mengugut kakitanga akademik di IPTA. Akhir sekali, anda perlu membuat keputusan sekiranya anda sedia dijadikan lembu oleh kerajaan yang ada sekarang atau mencari untuk menjadikan negara ini Malaysia yang lebih baik.

 
 KUALA LUMPUR: Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) mencadangkan pemotongan RM10 gaji kakitangan awam pada bulan Ogos untuk disumbangkan kepada Tabung Harapan Malaysia.

Presiden Cuepacs, Datuk Azih Muda berkata, cadangan itu akan dpanjangkan kepada Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr. Ali Hamsa.

“Setelah mesyuarat buat kali pertama pada tahun ini Cuepacs telah memutuskan supaya penjawat-penjawat awam menyumbang secara sukarela kepada Tabung Harapan Malaysia.

“Secara majoritinya Kongress telah bersetuju untuk memanjangkan cadangan ini kepada Ketua Setiausaha Negara bagi mendapatkan kebenaran dari kerajaan serta agensi kerajaan,” kata Azih dalam sidang akhbar hari ini.

Sehingga kini Tabung Harapan Malaysia telah menerima sejumlah RM132,075,418.12 dari orang perseorangan dan syarikat. Tabung tersebut bagi membiayai pembayaran hutang negara yang didakwa mencecah RM1 trilion.

Azih berkata, pihak Cuepacs berharap penjawat awam dapat menyumbang secara ikhlas.
“Kami tidak mengenakan apa-apa paksaan kepada mereka dan kami berharap mereka menganggap ini adalah sebagai kerja kebajikan untuk negara.

“Harapan dan sasaran kami adalah sebanyak RM10 juta dan hasil kutipan tersebut akan kami umumkan,” kata Azih

Sumber: Utusan Online

14 Comments

 
Cuepacs takot lawan mahadead but seems so brave with DSN....DSN was very accomodating....
Like · Reply · 5 · 2d
 
Dato cuepacs ni yang paling tak guna dalam persatuan. Lebih baik beliau lepaskan jawatan dan beri laluan pada orang lain. Bodoh punya presiden.
Like · Reply · 10 · 2d
 
Dia pun nak selamatkan diri...
Like · Reply · 7 · 2d
 
Kenyataan president cuepacs yg TERBANGANG n penakut nak lawan n tanya apa tujuan tabung phinah apa kebaikan lebin baik dia buat potongan gaji utk saham akhirat mcm bina masjid., anak yatim, madrash tahfiz, rumah warga emas la ada faedah dunia n akhirat. PALING PELIK SEMUANYA JADI PENAKUT DGN ATUK NI DAH KENAPA SEMUA AGENSI NI. .. # DAH TAK BOLEH PAKAI
Like · Reply · 9 · 2d
 
Adakah sekarang CUEPACS tidak lagi memperjuangkan kaki tangan awam tetapi memperjuangkan Kerajaan PH yang zalim?
Like · Reply · 8 · 2d
 
CUPACS ialah sebuah Kesatuan Pekerja yang paling lemah di dunia. Di lain negara Kesatuan Pekerja mampu mencabar atau melumpuhkan sebuah kerajaan.
Like · Reply · 10 · 2d

 

tUrn is a diktator.. this is why people afraid of him...
But he deny this.. or buat2 tak tahu...
Well.. since pakatan and geng took him in... he had been cleanse..
so now diktatorship no more.. dah jadi tough and strict..
Cuepacs... time kerajàan najib bukan main garang..
Nampak sgt sengaja nk menyusahkan kerajaan dsn dulu tu...
Like · Reply · 7 · 2d
 
New definition of a welfare state
Previously: a government that gives assistance to its needy citizens
Now in Malaysia: a government that relies on charity to support itself.
Like · Reply · 15 · 2d
 
ha ha, you hit the bull eye, benar dan terima , agree toi the full.
Like · Reply · 2 · 2d
 
How much stupider can they get.. all this jumping through hoops just because they want to stick to their guns to remove GST.. it would appear that all the measures that are being done to make up for the revenue shortfall are inconveniencing the rakyat much more than just letting GST remain
Like · Reply · 6 · 2d

Kalau potong gaji tu dah jadi paksarela.
Like · Reply · 6 · 2d
 
bodek nampak
Like · Reply · 4 · 2d
 
i agree that all govt servants MUST donate into tabung haprak. not just rm10 but at least 50% or more from their income. they are the govt's instruments and must obey their masters. besides they loved jijah so much it would be an honour to be graceful.

its very peculiar that with turn m billionaire children and his mega rich cronies the tabung haprak is only rm100mil. chicken feed only. why so shy to contribute.?
Like · Reply · 2 · 2d
 
The Malays call them 'Taik hidung masin or tangkai jering'.
Like · Reply · 1 · 2d
 
Dont suggest something for the sake of suggesting..... simply like change for the sake fo changing....nothing benefited from it....Wise person says something because he has something to say.... BUT FOOLS... because he has to say something.....
Like · Reply · 4 · 2d

 
If fools don't say something, they are afraid being classified as fools. That's why although they don't have solid stuff to say, they must say it one way or another to make themselves look relevant.
Like · Reply · 2d
 
The time a fool is being quite he keeps wondering what others think of him. Once he opens his mouth it then proved that he is a fool
Like · Reply · 2d
 
"The mass exodus of investors owing to fake news disseminated by the Ministry of Finance alone has caused the share market to lose more than RM200 billion in less than two months!"

Now I know why the present govt is so against the Fake News Act.
Like · Reply · 1 · 2d

No comments:

Post a Comment