Sunday 5 November 2017

AMBIGA PANAS PUNGGUNG

Rakyat Malaysia tetap mahu jawapannya segera memandangkan ia kes berkepentingan awam. Setakat ini Ambiga tidak menafikan dakwaan Brown walaupun beliau sebenarnya boleh berbuat demikian.

Bekas Pengerusi Bersih, S. Ambiga kini kepanasan apabila namanya disebut sebagai pemberi maklumat kepada laporan memfitnah Presiden PAS, Hadi Awang.

Manakan tidak, dakwaan pengasas dan Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown bahawa Hadi menerima wang daripada Perdana Menteri, Najib Tun Razak berkaitan isu 1MDB, adalah serius. Jika benar atau setidak-tidaknya mempunyai asas, Hadi boleh menyaman Ambiga di dalam negara demi kebenaran dan maruah diri serta parti.

Walaupun Ambiga berdolak-dalik untuk memberi reaksi kerana menyatakan prosiding kes itu di London masih belum selesai, rakyat Malaysia tetap mahu jawapan segera memandangkan ia kes berkepentingan awam.

Setakat ini Ambiga tidak menafikan dakwaan Brown walaupun beliau sebenarnya boleh berbuat demikian jika benar-benar mahu. Apakah Pengerusi Bersih ini dapat membersihkan dirinya yang makin kelihatan tidak bersih, kit tunggu…….

No comments:

Post a Comment