Tuesday 28 November 2017

KERAJAAN PKR NEGERI SELANGOR PIMPINAN AZMIN ALI MENERIMA TAMPARAN HEBAT.


Kerajaan PKR Negeri Selangor pimpinan Menteri Besar, Azmin Ali menerima tamparan hebat apabila disaman oleh Puncak Niaga Holdings Berhad sebanyak RM14 bilion, baru-baru ini.

Pincak Niaga mengemukakan tuntutan saman tertinggi dalam sejarah negara ini, berhubung pengambilalihan industri air negeri itu, yang melibatkan kepentingan 11 juta pengguna. Turut disaman bekas Menteri Besar, Khalid Ibrahim. Kami rakyat Selangor sekadar senyum kambing melihat gelagat mereka yang angkuh dan sombong kepada rakyat itu. Inilah akibat jika pemimpin kerajaan negeri PKR yang angkuh dan sombong serta mengambil mudah soal pengurusan air sehingga kemelut berlarutan dan kemuncaknya ke mahkamah.

Puncak Niaga mendakwa Azmin dan Khalid telah menyalahgunakan kuasa dalam isu penstrukturan semula air di negeri itu. Kami rakyat Selangor angkat topi kepada pengasas dan Pengerusi Eksekutif Puncak Niaga, Rozali Ismail. Beliau bukan sahaja berani bangkit bagi membetulkan kepincangan kerajaan negeri malah melawan keangkuhan dan kesombongan Azmin Ali yang telah membuat rakyat Selangor menderita dengan masalah bekalan air bersih.

No comments:

Post a Comment