Tuesday 28 November 2017

RAKYAT MALAYSIA MASIH TERTUNGGU JAWAPAN TUN DR MAHATHIR

Banyak pihak menimbulkan persoalan tentang kekayaan luar biasa anak-anak bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang dikatakan mencecah angka berbilion ringgit.

Isu itu turut dibangkitkan bekas-bekas pemimpin Pemuda Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang dipengerusikan Dr. Mahathir.

Namun sehingga kini, Dr. Mahathir masih belum menjawab kontroversi yang menyelubungi anak-anaknya Datuk Seri Mukhriz, Tan Sri Mokhzani dan Mirzan itu.

Oleh itu kami ingin membangkitkan kembali desakan beberapa tokoh sebelum ini yang meminta Dr. Mahathir menjelaskan bagaimana ketiga-tiga anak lelakinya itu memperolehi kekayaan luar biasa.

Dr. Mahathir hanya seorang Perdana Menteri selama 22 tahun tetapi anaknya boleh menjadi bilionair dan rakyat mahu tahu bagaimana ini boleh berlaku. Sekiranya beliau tidak menjawab sebelum Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) perkara ini merisaukan rakyat mengenai komitmen beliau dalam menangani amalan kronisme.”



TUNKU ABDUL AZIZ TUNKU IBRAHIM
Bekas Naib Pengerusi DAP


Saya ingin menjemput Mukhriz untuk berdebat mengenai bagaimana beliau boleh menjadi seorang jutawan dalam masa begitu singkat. Saya dan orang ramai sagat ingin tahu sama ada beliau menjadi kaya raya atas usaha sendiri atau sebaliknya. Ini kerana setahu saya, beliau bukan daripada keturunan hartawan. Tindakan saya mencabar beliau berdebat kerana tingkah laku bapanya, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang berlagak seperti seorang yang bersih rasuah.”


HARIS CHE MAT
Bekas pegawai khas politik Mukhriz


 
Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) sudah lama desak beliau dedahkan kekayaan dimiliki termasuk anak-anaknya sejak meninggalkan jawatan Perdana Menteri. Tetapi beliau senyap. Selama ini Dr.Mahathir suka mencari kesilapan orang lain, dakwaan orang terlibat rasuah termasuklah kekayaan anak-anak pemimpin. Tetapi apabila drsakan itu diajukan kepada beliau malah daripada Pemuda PPBM sendiri, tiada penjelasan diberikan.”






DATUK AZWANDDIN HAMZAH
Presiden Jaringan Melayu Malaysia (JMM)


Masanya telah tiba untuk Dr. Mahathir menjelaskan mengenai kekayaan yang dimiliki beliau dan anak-anaknya. Suruhanjaya Pencegah Rasuah (SPRM) perlu menyiasat Dr. Mahathir dan anak-anaknya mengenai kekayaan dan saham dalam pelbagai syarikat yang mereka telah kumpul sepanjang beliau menjadi Perdana Menteri.”









TAN SRI DR.K.KENNETH ESWARAN
Presiden Gabungan Dewan Perniagaan dan
Perindustrian India Malaysia (MAICCI)

Kita masih ingat ketika Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi memegang jawatan sebagai Ketua Pemuda UMNO, membuat ucapan dasar dalam Persidangan Pemuda UMNO mendedahkan amalan nepotisme dan kronisme, Dr. Mahathir terus mengaktifkan ‘mod serangan’ dalam ucapan dasar beliau keesokan harinya. Tindakan ini membuktikan bahawa beliau sentiasa ingin melindungi kemungkinan salah laku korporat anak-anaknya.”



DATUK SHAIFUL HAZIZY ZAINOL ABIDIN
Ketua Pemuda UMNO Kedah

No comments:

Post a Comment