Wednesday 26 December 2018

AYOH BANGKITLAH BANGSA KU BANGSA MELAYU


Pakatan Harapan berada didalam keadaan yang sangat kucar-kacir. Di mata rakyat Malaysia, mereka adalah gabungan yang bersatu hati, realitinya mereka sangat benci antara satu sama lain. Kesimpulannya, Pakatan Harapan tidur satu bantal, mimpi lain-lain. DAP, PKR dan PPBM bergaduh sesama mereka sendiri. Disebabkan kebencian mereka yang sangat tinggi antara satu sama lain ini, mereka tidak dapat lagi menyorok dimata rakyat Malaysia.
Apabila Kit Siang memecahkan PAS dan mewujudkan Amanah, ianya bertujuan untuk mencuri bukan sahaja pemimpin PAS malah penyokongnya sekali agar dapat menjadikan Amanah ini sebagai ‘PAS Baru’. Kita mengetahui bahawa PAS memperjuangkan dan mempertahankan Islam, tetapi ianya tidak pada Amanah. Mereka hanya bertopengkan sebagai ‘PAS Baru’ dimana mereka tidak memperjuangkan islam dan mempertahankan islam. Jadi, Amanah adalah bapa kepada segala munafik apabila bercakap berkaitan Islam kepada muslim dan bercakap tentang liberlisma kepada yang bukan Islam.
Kebencian Lim Kit Siang terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad semakin hari semakin tinggi. Setiap cadangan yang diberi oleh DAP akan ditentang dan ditolak oleh Mahathir.
DAP mahu Pilihan Raya Pihak Berkuasa Tempatan (Local Council Elections) ini dilaksanakan. Tetapi, ditolak terang-terangan oleh Mahathir kerana ia hanya menguntugkan orang Cina sahaja. Apabila ia hanya menguntungkan sebelah pihak sahaja, iaitu Cina, jadi apa yang akan tinggal pada Melayu kelak? Ini ibarat “Belanda dapat tanah”. Betis dan peha sudah bagi dan sekarang mereka nakkan rumahnya sekali. Melayu akan menjadi hamba abdi di rumahnya sendiri. Di negara jiran seperti Vietnam dan Indonesia, Cina tidak akan dibagi muka macam di Malaysia.
Mahathir juga berkata pilihan raya pihak berkuasa tempatan ini juga akan menyebabkan ketegangan diantara kaum. PAS bersetuju dengan Mahathir dan Amanah hanya mendiamkan diri. Ini adalah salah satu sebab kenapa Kit Siang benci terhadap Mahathir.
Kini, ada satu pergerakan diwujudkan untuk menyingkir Mahathir. Ini yang membimbangkan DAP kerana tidak lama lagi akan ada pertembungan diantara Mahathir dan Anwar Ibrahim.
Apa yang Mahathir mahukan sekarang ini adalah untuk orang-orang Umno menyertai PPBM kerana Cina semakin hari semakin kurang ajar dan besar kepala. Lim Guang Eng sudah mengambil keputusan untuk tidak mendengar cakap Mahathir lagi dan Mahathir sudah hilang kuasa untuk mengawal Pakatan.


No comments:

Post a Comment