Wednesday 12 December 2018

[VIDEO] TAHUKAH ANDA APA ITU ICERD? PENJELASAN TENTANG ARTIKEL DI BAWAH KONVENSYEN ICERD


Video di atas adalah penilaian mudah oleh seorang yang bukan peguam yang membaca dokumen konvensyen ICERD dan melihat implikasinya.

Mengatasi isu hak Melayu, Pribumi Sabah dan Sarawak dan status Islam, sebuah pejabat di Pertubuhan Bangsa Bersatu(PBB) dengan beberapa ahli akan mempunyai kuasa untuk dikenakan terhadap negara ini dengan meminda undang-undang dan menolak Perlembagaan Persekutuan. Malaysia akan tamat haknya untuk menentukan dasar dan undang-undang kepada PBB.

ICERD telah disalah guna dan menyimpang daripada niat asal. Ia telah merupakan satu perancangan untuk melindungi Yahudi terhadap sentimen anti-Semitism tetapi Amerika Syarikat (AS) dan Israel sendiri tidak retifikasi ICERD. [Baca Ruhani Ahmad here dalam Utusan Malaysia].

Anti ICERD amat dikenali dan telah terlibat dalam menentang NGO pro-ICERD yang beroperasi melalui COMANGO dan dibiyayai oleh wang rahsia asing yang memburuk-burukan Malaysia di luar negara. Setelah memenagi PRU, mereka telah bawa isu berkenaan ke Malaysia. Ruhani juga menentang kelantangan DAP menyuarakan untuk ICERP.

No comments:

Post a Comment