Monday 10 December 2018

MELIA MUKHRIZ, ATOK HANG TUN M LAH YANG TELAH JUAL MELAYU, BUKAN KAMI ORANG MELAYU.


Berikutan satu artikel yang disiarkan oleh The Star Online berikut adalah respon yang lengkap oleh The Third Force (TTF)(dalam tulisan warna biru):

PETALING JAYA: Anak perempuan timbalan presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Datuk Seri Mukhriz Mahathir telah membidas perserta di himpunan anti-ICERD (International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination).

Melia Serena Mukhriz telah membuat satu posting dalam Instagram dengan tajuk dalam bahasa Inggeris: “Disgusting. Take all offence, I don’t care. Extremely disappointing.”
Beliau juga telah berkata Wawasan 2020 telah hancur lebur sebab anda semua”.

TTF: Melia, Wawasan 2020 telah hancur lebur disebabkan oleh atok hang, Tun Dr Mahathir, yang telah membuat keputusan untuk bersengkongkol dengan Lim Kit Siang yang rasis dan cauvinis yang ingin mengambil alih negara ini daripada bangsa Melayu Islam.


Beliaulah yang telah menyebabkan ekonomi negara yang sedang pesat berkembang menjadi merosot kesan daripada hubungan Malaysia dengan negara Cina menjadi dingin di bawah pentadbiran kerajaan PH, di mana negara China merupakan salah sebuah negara ekonomi terbesar di dunia dari segi kuasa beli.


Beliau juga telah menakut-nakut pelabur asing dengan mencipta sendiri angka hutang negara dan nisbah hutang-kepada-KDNK, menyebabkan negara rugi berpuluh bilion dalam pelaburan terus asing (FDI) dalam tempoh hanya beberapa bulan sahaja.


Pada 2hb of November 2018, TTF menulis:


Malaysia rugi anggaran RM12 bilion dalam pengaliran keluar modal asing sejak Pakatan Harapan mengambil alih kerajaan pusat.


Pada 6hb Ogost 2018, Timbalan Menteri Perdagangan Luar Negeri dan Industri Ong Kian Ming mengakui bahawa tambahan kerugian bernilai RM16.4 juta kesan daripada penarikan tiga projek pelaburan terus (FDI) daripada negara ini.


Pelabur-pelabur ini menarikdiri disebabkan oleh pemalsuan data ekonomik yang dibuat oleh Pejabat Perdana Menteri (PMO) dan Kementerian Kewangan.


Sebagai contoh, pada 24hb Mei 2018, Ahli Prlimen yang mempunyai gaji paling tinggi di Malaysia, Lim Guan Eng, dengan palsunya mendakwa hutang negara adalah melebihi  RM1 trilion dan nisbah hutang-kepada-KDNK melebihi titik 80%.


Bukan sahaja ini fantasi yang diciptasatu laporan daripada  Moody dengan cepat menyangkal dakwaan tersebut dengan meletakkan nisbah hutang-kepada-KDNK yang sihat pada paras 50.8%, bermakna, Najib menyerahkan kepada Mahathir ekonomi yang kukuh.


Hakikatnya, nisbah tersebut sekali pun tidak pernah mengatasi paras  55% di bawah Najib tetapi meningkat paras 80% di bawah Mahathir dalam tahun sembilan puluhan semasa memerintah 22 tahun


Dengan membohongi tentang keadaan ekonomi negara, Perdana Menteri dengan sengaja menjatuhkan harga saham dalam syarikat-syarikat GLC untuk membolehkan kroni beliau membeli stok yang paling murah yang ditinggalkan oleh pelabur-pelabur asing yang panik pada harga yang amat murah.


Benar, ia merupakan satu tindakan rasionalisasi yang dipaksakan terhadap pasaran.


Tindakan yang tidak bertanggungjawab oleh atok hang ini telah menyebabkan nilai ringgit kita mengalami malapetaka kejatuhan yang teruk dan memaksa Bank Negara menambah RM60 bilion nilai risab asing untuk menstabilkan unit tempatan.


Hakikatnya, sejak atok hang mengambil alih pemerintahan kerajaan, banyak urusniaga tempatan mengalami kemerosotan pendapatan dan terpaksa mengalihkan perniagaan ke negara lain.


Atok hanglah yang telah memecah belah atau polarise negara pada tahun lapan puluhan dan sembilan puluhan dengan memecah belahkan Melayu-Muslim antara mereka bagi mengukuhkan kuasanya dalam UMNO dan kerajaan.


Oleh sebab beliau itu juga DAP dengan konsistennya menyerang Islam dan membuat kaum Cina menentang orang Islam.


Terdapat banyak permusuhan antara kaum Cina, India dan Melayu Muslim hingga ke hari ini disebalik dakwaan kerajaan Pakatan Harapan bahawa mereka telah berjaya menyatukan semua kaum dalam semangat saling toleransi dan harmoni.


Rusuhan kuil Hindu di Subang Jaya yang baru lalu ialah bukti bahawa dakwaan kerajaan ini merupakan “Malaysia baru yang lebih baik dan bersatu” tidak ada apa-apa tetapi hanya fantasi, yang ditanam dibenak pengundi hanya untuk membentuk delusi atau khayalan bahawa kaum India dan Cina menganggap Melayu-Muslim sebagai satu keluarga.


Beritahu seorang ketua keluarga tipikal kaum India bahawa anak lelaki atau perempuannya harus dibenarkan untuk kahwin dengan seorang Cina, dan beliau mungkin kompromi.


Beritahu orang yang sama bahawa anak lelaki atau perempuannya seharus kahwin dengan seorang Melayu-Muslim, dan lihat apa yang akan berlaku.


Isteri beliau mungkin membunuh diri.


Oleh itu jangan beri saya cerita dongeng tentang 812 merupakan penyebab mengapa Wawasan 2020 tidak lagi boleh tercapai.


Himpunan aman satu hari itu acara yang telah menyaksikan 1.5 juta Malay-Muslims turun ke jalan raya, memberitahu DAP bahawa cukup cukuplah, kami hanya ada satu perkara dengan anda.”


Tiada jalan di dunia ini satu perhimpunan mampu mengagalkan Wawasan  2020 tidak kira bagaimana gigihnya seseorang itu cuba memutarbelitkan perhimpunan tersebut.


Sekiranya ada seorang perlu disalahkan kerana menggagalkan Wawasan 2020, orang itu tidak lain tidak bukan ialah Tun Dr Mahathir Mohamad, atok hang sendiri.


Beliaulah yang telah menjual Melayu seterusnya dengan bersekongkol dengan Kit Siang yang rasis dan cauvanis, bukan kami.


Dalam satu lagi posting Instagram , Melia Mukhriz yang dilihat memberi respon kepada mereka yang menghantar mesej secara langsung disebabkan postingnya sebelum ini membidas pendemonstran anti-ICERD, berkata kecewanya melihat bagaimana orang daripada kaumnya boleh menjadi amat “membenci, mendiskriminasi dan pembuli”.

Stau perkara mereka tidak bersetuju, mereka serta merta angkuh kepada anda dan menyatakan perkara yang menyakiti hati hanya sebab mereka di ganggu.

Sekiranya anda fikir memberi kommen perkara negatif apa yang saya kata akan membuat saya menyesal tentang apa yang saya kata atau buat saya rasa kesal terhadap diri saya, sebenarnya anda membodohkan diri anda”, beliau berkata.

TTF: Hang bercakap secara mana seorang munafik  bercakap.


Hanya seorang munafik akan memberitahu segala tidak benar terhadap rakan Muslimnya.

Saya harap hang bertaubat.

Pada Sabtu (Dec 8), satu perhimpunan telah diadakan untuk meraikan keputusan kerajaan tidak menretifikasi ICERD.

Ketua Pembangkang hadir di perhimpunan tersebut termasuk mantan perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Kerajaan telah membuat keputusan tidak menretifikasi ICERD ekoran kebangkitan bantahan oleh pembangkang yang mendakwa bahawa perjanjian Hak Asasi Manusia Bangsa Bangsa Bersatu itu akan memudaratkan hak keistimewaan orang Melayu dan Bumiputra di negara ini.


Source: The Star Online

No comments:

Post a Comment