Saturday 20 May 2017

AKHLAK, INTEGRITI, MARUAH, MORAL DAN PRINSIP BUKAN MERUPAKAN DOKTRIN DAP.

Ringkasan artikel:
Pada 2014, DAP menyatakan Menteri Besar Selangor tiada ada hak dan kuasa untuk memecat Ahli Exco PKR dan DAP Selangor. Hari ini, DAP menyatakan Menteri Besar Selangor mesti memecat Ahli Exco PAS Selangor. Dan masih lagi Pakatun dan Dapster tidak boleh melihat bahwa orang DAP merupakan segrombolan pembohong dan hipokrit yang tidak ada akhlak, integriti, maruah dan prinsp. Mereka jenis begini harus dihapuskan semua seperti lipas yang kotor.

Berbanding apa DAP kata berbalik pada Ogos 2014 dan apa mereka kata sekarang.  DAP mengalir perlahan dengan hipokrasi dan setiap satu perkataan datang dari mulut mereka merupakan pembohongan yang rendah. Mengambil kira Tony Pua sebagai contoh daripada acuan ukuran  daripada kain yang sama, ia membuat seorang berfikir sejenak berapa banyakkah apa yang beliau katakan tentang 1 MDB adalah benar dan berapa banyakkah pembohongan. Ingat tak apa Tony Pua kata tentang Khalid Ibrahim dan ketika itu melakukan pusingan ‘U’ dan mengatakan perkara disebaliknya beberapa bulan kemudian?
Sekiranya DAP masih lagi boleh dapat 90% undi Cina dalam pilihan raya akan datang, itu hanya boleh bermakna SJKC dan sistem pendidikan Cina menjadikan anak-anak Cina sebagai orang tolol (idiot). Atau tidak ini bermakna kaum Cina tidak mempunyai akhlak, integriti dan maruah dan merupakan masyarakat yang ketandusan nilai moral dan prinsip. Jika tidak bagaimana anda jelaskan parti seperti DAP memperolehi sokongan yang ‘mantap’ daripada kaum Cina?
Yang melucukan ialah MCA dan Gerakan mempunyai banyak ahli jika dibandingkan dengan DAP dan namun DAP memperolehi semua undi, tetapi MCA dan Gerakan kecundang.Ini kerana mereka menjadi ahli MCA dan Gerakan (malahan ada yang menjadi ahli seumur hidup) atas kepentingan material atau kewangan tetapi mereka secara rahsia mengundi DAP. Ini telah terbukti sejak dahulu pada 1940an dan 1950an kaum Cina pura-pura menyokong kerajaan pada masa yang sama secara rahsia menyokong pengganas PKM dengan membekalkan mereka dengan wang dan bantuan lojistik.



Sultan beri pekenan untuk pecat Exco, kata Khalid
***************************************************
Krisis Menteri Besar Selangor: PKR, DAP tolak pemecatan Ahli Exco.
(The Star, 12 August 2014) – DAP dan PKR tidak akan terima pemecatan terhadap lima Exco mereka di dalam kerajaan negeri Selangor.
Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng menyatakan dua pihak menyatakan tindakan Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim tidak beretika dan “tidak menghormati semangat dan prinsip demokrasi, dan tidak menghormati mandat yang telah diberi oleh rakyat”.
Komen beliau dibuat kemudian setelah pejabat Khalid menghantar surat pemecatan ahli Exco Dr Daroyah Alwi dan Elazabeth Wong daripada PKR dan Datuk Teng Chang Khim, V. Ganabatirau dan Ean Yong Hian Wah daripada DAP.

Lima yang dipecat kata mereka masih lagi ahli Exco.
Lima dalam konference media bersama kata pemecatan mereka bertentangan Perlembagaan Negeri Selangor, dengan itu mereka masih lagi ahli Exco.
(FMT, 13 August 2014) –  Lima ahli Exco Selangor yang dipecat mengekalkan bahawa mereka masih lagi “Exco yang sah” dan akan meneruskan tugasnya sehingga tempoh mereka tamat.
Dalam satu sidang media bersama diketuai oleg Teng Chang Khim dari DAP, kelima-lima berkata pemecatan mereka bertentangan dengan Perlembagaan Negeri Selangor, dengan itu mereka masih lagi ahli Exco.
Sebenarnya,beliau ( Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim) harus mengadap Sultan untuk pekenan baginda sebelum mengeluarkan surat surat pemecatan”,beliau berkata.

Exco yang dipecat sedia untuk mengambil tindakan undang-undang tehadap Menteri Besar.
(NST, 13 August 2014) – Enam ahli Exco berkenaan yang dipecat dari PKR dan DAP bersedia untuk mengambi tindakan undang-undang terhadap Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sekiranya usaha politik untuk meyelesaikan isu ini dengan mesra gagal.
Exco DAP yang dipecat Datuk Teng Chang Khim dalam datu sidang media di Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di sini hari ini berkeras bahawa mereka masih lagi Exco yang sah dan akan melaksanakan tugas mereka.
Kami belum lagi dipecat, sebab pemecatan tidak mengikut undang-undang. Dalam perspektif undang-undang, Khalid harus mohon megadap Sultan dan menerima pekenan daripada baginda sebelum kami dipecat. Kami akan cuba selesaikan melalui politik, tetapi jika kami boleh, tatakala itu  kita akan pergi ke mahkamah”, kata Teng.

No comments:

Post a Comment