Thursday 18 May 2017

DAP SINONIM DENGAN ISTILAH DEDAK CIPTAAN MAHATHIR


Ringkasan artikel:

Anda boleh membantah dan berhujah bahawa sebab anda tidak menyokong DAP atau Pakatan Harapan pimpinan DAP tidak bermakna anda telah diberi makan dedak. Melayu mungkin faham bahawa anda tidak menyokong DAP atau Pakatan Harapan pimpinan DAP sebab Islam, nasionalisme Melayu, kesetian kepada Raja, atau sebagainya. Tetapi bagi cauvinasi Cina DAP, hanya satu sebab sahaja mengapa anda tidak menyokong DAP atau Pakatan Harapan pimpinan DAP. Dan sebabnya ialah kerana anda telah diberi makan dedak.

Tun Dr Mahathir Mohamad ialah orang yang telah mencipta istilah pemakan dedak atau dedak eater. Dan sesiapa yang tidak menyokong beliau dan Kempen Anti-Najib (ANC) dianggap pemakan dedak atau dedak eater yang bermakna anda makan makanan ayam atau anda seorang yang murah yang mengambil wang sejumlah yang kecil sahaja.

Mahathir mencipta istilah pemakan dedak, yang bermakna sesiapa yang tidak menyokong DAP atau Pakatan Harapan pimpinan DAP.
Sudah tentu Mahathir bukan seorang pemakan dedak. Beliau bukan seorang yang murah dan tidak mengambil wang dalam jumlah yang kecil. Seorang seperti Mahathir yang mempunyai aset RM 100 bilion (hasil penyelewengan wang rakyat) sudah tentu tidak boleh panggil pemakan dedak. Dan sama juga, tiada seorang pun daripada ahli politik merupakan pemakan dedak. Berapa banyakkah pendapatan yang anda fikir mereka pemimpin DAP, PKR dan pemimpin-pemimpin lain perolehi setiap bulan?  
Mereka sepatutnya memperjuangkan untuk kebajikan rakyat tetapi mereka mempunyai pendapatan yang lumayan untuk melakukannya. Wang pesaraan mereka, gaji mereka, elaun mereka, belanjawan mereka, dll, terlalu besar. Malahan sekiranya mereka bersara hari ini, wang pesaraan mereka cukup untuk mereka hidup selesa sehingga akhir hayat mereka, sementara anda terus bergelut setiap hari untuk memenuhi keperluan hidup.
Sudah tentu, setengah ahli politk berpura-pura kononnya mereka seorang patriot yang memperjuangkan hak anda, sebagai  rakyat. Tetapi mereka berjuang tanpa apa-apa. Mereka dibayar dengan gaji yang lumayan dan selesa. Tidak ada perjuangan daripada mereka setakat yang difahamkan. Sebenarnya, andalah yang berjuang untuk membayar cukai untuk menentukan ahli politik hidup selesa dan mempunyai wang yang mencukupi.


Semua Melayu bekas UMNO ini terlalu amat kaya dan memperolehi pendapatan bulanan yang begitu besar tetapi menuduh orang lain makan dedak dan Cina DAP atau Dapster menyayangi mereka untuk dijadikan ikon. Ikon untuk tujuan menghina Bangsa Melayu kononnya semua pemimpin Melayu adalah korup dan penyeleweng harta dan wang rakyat.
Adakah anda fikir Mahathir, Anwar Ibrahim, Muhyiddin Yassin, Lim Kit Siang, dan semua yang lain menghqdapi masalah kewangan? Pernahkah mereka mengisytiharkan berapa banyak wang mereka terima, semua dibayar oleh pembayar cukai? Sekiranya mereka benar-benar patriots dan memperjuangkan kepentingan rakyat mereka harus lupakan pendapatan bulanan yang mereka terima. Seandai mereka lakukan nescaya ratusan juta dapat diselamatkan setiap tahun. Seperti mana sekarang kerajaan membelanjakan RM4 sebagai kos operasi untuk setiap RM1 yang dibelanjakan untuk pembangunan. Dan sebahagian besar daripadanya pergi ke ahli politik.
Mereka ahli politik ini memperolehi pendapatan lumayan dan hidup mewah atas wang rakyat dan kemudian menuduh mereka yang tidak menyokong mereka sebagai makan dedak. Sekira anda menyokng mereka anda bukan pemakan dedak. Hanya apabila anda tidak menyokong mereka anda pemakan dedak. 
Didapati bahawa penyokong Cina DAP atau Dapster suka melempar penghinaan ‘makan dedak’ terhadap sesiapa yang tidak menyokong DAP. Mereka suka penghinaan terhadap pemakan dedak. Ini mungkin sebab keanyakkan kaum Cina, wang adalah segalanya, yang satu dan terpenting dalam kehidupan mereka..Apabila mereka menipu pun kerana wang. Apabila mereka berjudi pun kerana wang. Apabila mereka mengkhianati seseorang pun kerana wang. Apabila mereka berpolitik pun kerana wang dan bukan untuk kepentingan rakyat. Lihat Lim Guan Eng di Pulau Pinang. Rakyat Melayu belum keluar daripada kepompong kemiskinan tetapi Ketua Menterinya sudah terpalit dengan tuduhan rasuah dan salah guna kuasa.
Apabila mereka membeli rumah wujud tentang fengshui, bermakna tentang wang (tidak mengadap persimpangan, mempunyai air di hadapan dan bukit di belakang, dll). Apabila mereka membeli kereta, nombor pendaftaran harus mempunyai nombor fengshui yang baik (nombor 8 bukan nombor 4)supaya mendapat nasib yang baik dan memperolehi wang yang banyak. Apabila mereka mengebumikan ahli keluarga ia harus dikebumikan dalam kubur yang mempunyai fengshui yang baik supaya mereka yang masih hidup mendapat nasib yang baik dan akan perolehi kemakmuran serta kemewahan.

Pada Dapster semuanya perjuangannya adalah mengenai wang, tetapi berselindung di sebalik memperjuangkan keadilan.
Semuanya pada kaum Cina ialah tentang fengshui baik, dan seterusnya tentang nasib yang baik dan mempunyai banyak wang (malahan mereka Cina penganut Kristian melihatnya anih). Sebab itulah mengapa apabila mereka hina anda mereka menggunakan penghinaan yang ada kaitan dengan wang seperti pemakan dedak. Mereka Cina DAP ini hidup dan bernafaskan wang. Supaya, sekiranya anda tidak menyokong DAP, ketika itu ia hanya boleh jadi untuk satu sebab dan untuk tiada sebab yang lain. Dan sebabnya ialah kerana anda telah diberi makan dedak untuk tidak menyokong DAP.
Sekira anda menentang DAP bermakna anda telah diberi makan dedak. Macam mana pula sekira anda menentang UMNO dan Barisan Nasional? Apakah alasan untuk anda menentang UMNO dan Barisan Nasional? Adakah ia disebabkan oleh dedak? Adakah DAP memberi anda makan dedak yang membuat anda menentang UMNO dan Barisan Nasional?

Tidak, sekiranya anda menentang UMNO dan Barisan Nasional ia bukan disebabkan anda diberi makan dedak. Ia disebabkan anda seorang patriot. Definisi patriot ialah sesaorang yang menyokong DAP dan Pakatan Harapan pimpinan DAP. Definasi pemakan dedak ialah sesaorang yang menyokong UMNO dan/atau Barisan Nasional.  Nasional. Itu mungkin bukan bagaimana Oxford English Dictionary mendefinisikannya tetapi itulah dia bagaimana DAP mendefinasikannya.

Adat kaum Cina adalah sebegitu. Semuanya tentang wang dan fengshui yang baik untuk menentukan nasib yang baik untuk menjaminkan mereka wang. Supaya, apabila mereka hina anda dengan memanggil anda pemakan dedak, ia hanya Cina sebagai seorang Cina. Dan Mahathir tahu perkara ini, di mana mengapa beliau mencipta istilah pemakan dedak. Mahathir tahu Cina DAP suka istilah ini dan akan digunakan bila-bila mereka perlu untuk menghina mereka yang tidak menyokong DAP dan Pakatan Harapan pimpinan DAP..


Malahan pendidikan Cina juga tentang membuat wang bila anda membesar dan bukan tentang nasionalisme Cina.
Anda boleh bantah dan berhujah bahawa hanya sebab anda tidak sokong DAP atau Pakatan Harapan pimpinan DAP, itu tidak bermakna kerana anda diberi makan dedak. Melayu mungkin faham bahawa anda tidak menyokong DAP atau Pakatan Harapan pimpinan DAP disebabakan Islam, nasionalisme Melayu, kesetiaan kepada Raja atau lain-lain.Tetapi, bagi Cina DAP, terdapat hanya satu sebab mengapa anda tidak menyokong DAP atau Pakatan Harapan pimpinan DAP. Dan sebabnya ialah anda telah diberi makan dedak.
Oh !!, dan apabila anda tanya mereka ini mengapa mereka pergi ke sekolah Cina (SJKC) dan sebuah sistem pendidikan Cina, mereka menjawab  kerana China merupakan ekonomi terbesar di dunia - oleh itu sekiranya anda ingin berniaga dengan China anda harus boleh bercakap Mandarin. Sekarang kita boleh lihat, malahan pendidikan mereka juga tentang bagaimana membuat wang. Dan apabila mereka tamat pengajian daripada universiti asing mereka cuba untuk berhijrah di negara berkenaan disebalik kembli semula untuk berkhidmat di Malaysia sebab mereka boleh lebih banyak wang bekerja di seberang laut.(dan di samping itu akan beri alasan bahawa kononnya mereka akan menghadapi deskriminasi  jika  pulang ke Malaysia.).


窗体底端

 


No comments:

Post a Comment