Sunday 21 May 2017

SIAPA SEBENARNYA YANG GAGAL? PETANDA BURUK BUAT PAKATAN HARAPAN.


 Di sebalik gerakan terancang pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan untuk mensabotaj ekonomi negara, perkembangan sebaliknya terus berlaku.

   Semua petunjuk positif ekonomi Malaysia kebelakang ini makin ketara dan membuka mata semua pihak.

   Pelaburan asing yang dibawa masuk oleh Perdana Menteri, Najib Tun Razak telah mencecah RM366 bilion dalam tempoh tujuh bulan (November 2016 hingga Mei 2017).

      Pada kami, ini kejayaan terbesar yang menjadi faktor wow kepada perkembangan pesat ekonomi negara. Mata wang ringgit pula menunjukkan prestasi terbaik di Asia (tidak termasuk Jepun) pada suku kedua tahun ini, setelah mengukuh 2.5 peratus berbanding dolar Amerika Syarikat.

   Kelmarin Laporan Prestasi Ekonomi Malaysia oleh Bank Negara Malaysia (BNM) membawa khabar baik, yang kami turut bersyukur.

 
    Ekonomi negara berkembang 5.6 peratus pada suku pertama 2017 berbanding 4.2 peratus bagi tempoh sama tahun sebelumnya. Ia merupakan prestasi terbaik dicatatkan sejak suku pertama 2015 iaitu 5.8 peratus. Ramai pemerhati melihat pencapaian itu sebagai di luar jangkaan pada ketika ekonomi dunia berkembang perlahan.

      Banyak lagi petunjuk yang positif, yang semua itu bukan datang bergolek sebaliknya melalui perancangan terbaik dan kerja keras pentadbiran Najib. Perkembangan ini dengan sendirinya membuktikan bahawa Malaysia tidak muflis dan bukan negara gagal seperti dijaja pemimpin Pakatan Harapan (yang tidak ada harapan) yang sanggup memudaratkan negara demi kepentingan politik sempit dan politik kebencian.

        Kami lihat semua ini petanda buruk buat Pakatan Harapan pimpinan DAP diketuai Lim Kit Siang dan macainya Mahathir. Siapa sebenarnya yang gagal?

     

       


No comments:

Post a Comment